۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۱۷۱۸۲۰
بی بی سی فارسی از ترکیه گزارش می دهد؛

حضور گسترده دانشجویان، تجّار و گردشگران در سرکنسولگری ایران

خبرگزاری رسا ـ در برخی از شهرهای ترکیه شعب اخذ رأی دایر شده است. در بخش آسیایی شهر استانبول، مسجد ایرانیان شعبه اخذ رأیی را دایر کرده است.
سرکنسولگري ايران در ترکيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، خبرنگار بی بی سی فارسی در ادامه پوشش خبری خود از حضور گسترده مردم ایران در شعب اخذ رأی واقع در خارج از کشور گفت: در برخی از شهرهای ترکیه شعب اخذ رأی دایر شده است. در بخش آسیایی شهر استانبول، مسجد ایرانیان شعبه اخذ رأیی را دایر کرده است.

به گفته خبرنگار این شبکه؛ با وجود اینکه در اوایل صبح باران شدیدی در استانبول می بارید اما افرادی برای دادن رأی به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این شهر مراجعه می کردند. با تمام شدن باران تعداد زیادی نسبت به ساعات اولیه صبح به آن ساختمان مراجعه کردند.
خبرنگار بی بی سی در ادامه افزود: اکثر کسانی که به شعب مراجعه می کنند جوانان دانشجوی مقیم این کشورند و به گفته خودشان، هدف از حضورشان همبستگی با مردم ایران است. همچنین بخش بزرگی نیز تجّاری می باشند که بین ایران و ترکیه تجارت می کنند. تجّار نیز برای این بر سر صندوق های رأی حاضر می شوند که مسائل اقتصادی کشور را با مشارکتشان بهتر کنند.

بی بی سی در انتها گفت: حتی گردشگرانی که همزمان با انتخابات به ترکیه آمده اند به این شعب مراجعه می کنند. ایرانیان مقیم ترکیه نیز از جای جای ترکیه برای رأی دادن مرتبا به کنسولگری می آیند. مثلا مینی بوسی حامل افرادی از محله تقسیم استانبول به شعبه اخذ رأی مراجعه کرده و رأی خود را به صندوق انداختند./ 1421/ 9161/خ

ارسال نظرات