۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۷۱۹۳۶
نماینده مجلس:

حماسه 24 خرداد زمینه ساز اقتدار جمهوری اسلامی در دنیا شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عدم تمکین به نتیجه انتخابات در سال 88 را ظلم و جفا به جمهوریت نظام، مردم، نظام و جایگاه آنها که در مذاکرت باید از حقوق مردم دفاع می کردند، دانست.
دکتر الياس نادران، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي

دکتر الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، انتخابات را مظهر مردمسالاری دینی دانست و گفت: انتخابات یعنی یک جایی‌که مردم می‌توانند برای مشخص کردن جهت گیری‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور، اعمال نظر کنند.

وی در ادامه انتخابات را دارای اهمیت بسیار خواند و بیان داشت: اهمیت دیگر انتخابات این است که می‌تواند قوت نظام را در مواجهه با خارج از کشور نشان دهد، یعنی پشتوانه نظام را که در مردمی بودن و مقبولیت عمومی‌ است، می‌تواند به رخ معاندان و بدخواهان نظام بکشاند، به‌ویژه این که ما در مقابل نظام سلطه دارای مواضع استقلال طلبانه هستیم و به همین دلیل هم مورد بی‌مهری آنها قرار گرفتیم و از همه اهرم هایشان برای فشار بر ملت ایران استفاده کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که حضور پرشور مردم در انتخابات زمینه ساز اقتدار و انسجام ملی در مواجهه با دشمنان نظام است، ابراز داشت: مردم به اعتقاد من وظیفه شناس و موقعیت شناس هستند و در مقاطع حساسی که کسی تصور نمی‌کرد مردم پای کار انقلاب بایستند، ایستادند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 9 دی 88، 23 تیر 78 یک نمونه آن است که اخیرا اتفاق افتاد و گرنه جنگ یک نمونه جدی است که هشت سال انواع سختی‌ها، ناملایمات و سوء تدبیرها را تحمل کردند اما برای اینکه جبهه انقلاب آسیب نبیند، پای اعتقادات شان ایستادند و حق مطلب را ادا کردند.

دکتر نادران اظهار داشت: به اعتقاد من در این مسأله مردم و رهبری از ابتدای انقلاب تا امروز به وظیفه شان به درستی عمل کردند و این وسط ما مدیران هستیم که گاهی شدت و ضعف داشتیم.

وی بیان داشت: کسی که بر اساس ساز و کارهای قانونی می‌پذیرد که در رقابت‌های انتخاباتی مانند ریاست جمهوری، شوراها و مجلس وارد شود و وقتی ما پذیرفتیم در چارچوب این قاعده، عمل کنیم، پس از آن نسبت به نتیجه جر زنی کردن خیلی پذیرفتنی نیست و متاسفانه این روش را برخی در سال 88 انجام دادند و به رای مردم تمکین نکردند و تنها به دنبال بهانه جویی بودند.

دکتر نادران تهمت تقلب زدن به نظام اسلامی را جفایی بزرگ دانست و تأکید کرد: زدن اینطور اتهامات به نظام اجرایی کشور و دستگاه‌های نظارتی جفای در حق مردم، مردمسالاری و جهموریت نظام است.

وی تصریح کرد: اگر کاندیداها نتیجه انتخابات سال 88 را می پذیرفتند، امرور موضعشان در مقابل رقبای‌شان خیلی مستحکم تر از آن چیزی بود که امروز شاهدش هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: فقط به دلیل اینکه تصورات و اطلاعات غلطی برای تجزیه و تحلیل به این افراد داده شد، یک عده از افرادی که می‌توانستند حضور پیدا کنند و سالم با هم رقابت کنند، محروم شدند و متأسفانه به جمهوریت نظام، مردم، نظام و جایگاه آنها که در مذاکرت باید از حقوق مردم دفاع می کردند، ظلم شد و هیچ منفعتی عاید فضای سیاسی و حوزه اجتماعی کشور نشد.

دکتر نادران خاطرنشان کرد: امیدواریم دیگر آن خطای استراتژیک را رقبای امروز دیگر انجام ندهند./956/پ202/ج

 

ارسال نظرات