۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۷۲۲۶۹

نخست وزیر چک استعفا داد

خبرگزاری رسا ـ فشارها بر نخست وزیر جمهوری چک برای استعفا از روز جمعه و پس از آن شدت گرفت که رییس دفتر او، به اتهام فساد اداری و سوء استفاده از قدرت بازداشت شد.
نخست وزير چک

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به گزارش یورو نیوز، پس از چند روز پر فراز و نشیب برای دولت جمهوری چک، پیتر نکاس اعلام کرد که از مقام نخست وزیری کنار می رود.


آقای نکاس که در نشستی منطقه ای در کشور لهستان است، قربانی رسوایی سیاسی شده است که در پی بازداشت یکی از دستیارانش بالا گرفت. نخست وزیر جمهوری چک در عین حال تاکید کرده که نقشی در این رسوایی نداشته است.


آقای نکاس در نشست خبری گفت: من با دقت اتفاقات هفته گذشته را زیر نظر داشتم و به خوبی می دانم که این حوادث چه پیامدهای سیاسی برای من خواهد داشت، به همین دلیل به حزب خود و همچنین به احزاب حاضر در دولت ائتلافی اعلام کرده ام که روز دوشنبه از مقام نخست وزیری کنار می روم، می خواهم تاکید کنم که مسئولیت سیاسی اتفاقات رخ داده را بعهده می گیرم.


فشارها بر نخست وزیر جمهوری چک برای استعفا از روز جمعه و پس از آن شدت گرفت که رییس دفتر او، به اتهام فساد اداری و سوء استفاده از قدرت بازداشت شد.
او متهم است که بطور غیرقانونی از نیروهای امنیتی ارتش برای جاسوسی از 3 نفر استفاده کرده است، یکی از این 3 نفر، همسر نخست وزیر بوده است که در حال جدا شدن از او است.


در رابطه با این پرونده، دو عضو سابق پارلمان و یکی از اعضای سابق کابینه به همراه چند مقام امنیتی سابق بازداشت شده اند./1415/9161/خ

ارسال نظرات