۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۱۷۲۳۰۰
ابراهیم فیاض:

بازخورد دولت فلسفی خاتمی، دولت عرفانی احمدی‌نژاد شد

خبرگزاری رسا ـ ابراهیم فیاض با بیان اینکه دولت هاشمی دولت عمل‌گرای بدون تئوری بود و دولت خاتمی فلسفه‌گرا به طوری که دین را نقد می‌کردند و بازخورد این دولت فلسفی چپ‌گرا دولت عرفانی احمدی‌نژاد شد، گفت: ما که رو به آینده‌ایم حکمت‌‌گرا و حکمت محور هستیم و بر اساس قاعده باید این طور باشد.
بازخورد دولت فلسفی خاتمی، دولت عرفانی احمدی‌نژاد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابراهیم فیاض عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، عصر امروز دوشنبه بیست و هفتم خرداد ماه در مراسم جشن حافظان جمهوریت دینی در تالار عمار به بررسی دلایل نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم پرداخت.

براساس این گزارش فیاض با اشاره به این‌که نباید به گذشته فکر کنیم و رو به آینده برویم، گفت: ساختار آقای جلیلی ساختار رو به آینده است، چیزی که اتفاق افتاده نباید باعث شود که احساس ضعف و نا امیدی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این‌که تمام نامزد‌ها بجز آقای جلیلی رو به گذشته بودند و این دولتی هم که آمده دولت رو به گذشته است و چیز جدیدی اتفاق نخواهد افتاد، ابراز داشت: جریان جهانی با ما است، ما رو به جهان و جهان رو به ما است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران مشکلات پیش آمده را غرب‌گرایی دولت دوم احمدی نژاد خواند و اظهار داشت: دولت اول ملی‌گرا و بومی‌گرا بود اما دوره دوم غرب‌گرا شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی با بیان این‌که غرب و جهان رو به افول است، گفت: اینها در بُعد معرفتی و ساختاری دچار بن بست هستند.

فیاض ابراز داشت: رقیب به دو دلیل پیروز شد؛ یکی صدا و سیما و دیگری شورای ائتلاف فرهنگی به دلیل این‌که ما معرفت شناسی و گفتمان شناسی منسجمی نداریم و مشکل ما نرم افزاری است.

وی نقد شعار‌هایی که در صدا و سیما داده شد را الزامی دانست و گفت: این دولت با شعار‌‌هایش رأی آورد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به این‌که دکتر جلیلی یک جنبش جدید است، گفت: هرکس که آینده را خوب می‌فهمد می‌گوید دکتر جلیلی و هرکس در غرب، دکتر جلیلی را می‌شناخت به او رأی می‌داد زیرا می‌دانست که او چه افقی را ترسیم می‌کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی با تأکید بر این‌که راه آینده برای ماست، افزود: این را باید تبدیل به تئوری کرد و نخستین قدم تبدیل این جنبش تولید هنر است.

فیاض گفت: دولت آقای احمدی نژاد دولتی عرفانی و دائم در خیال و شهود بود و از آب و هوا و جغرافیا در دوران ظهور می‌گفت که نتیجه این صحبت‌ها شد این انتخاباتی که دیدیم.

وی با بیان این‌که دولت هاشمی دولت عمل‌گرای بدون تئوری بود و دولت خاتمی فلسفه‌گرا بطوریکه دین را نقد می‌کردند و بازخورد این دولت فلسفی چپ‌گرا دولت عرفانی احمدی‌نژاد شد، گفت: ما که رو به آینده‌ایم حکمت‌‌گرا و حکمت محور هستیم و بر اساس قاعده باید اینطور باشد.

فیاض گفت: آقای جلیلی دیر شروع کرد چرا که وقتی اندیشه بلند است باید وقت بیشتری برای تبیین آن گذاشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: با این رسانه ملی هیچ وقت گفتمان سازی در جامعه به وجود نمی‌آید و این رسانه ما مانند دایناسور مغز ندارد، ما یک چهار چوب تئوریک می‌خواهیم./9598/

ارسال نظرات