۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۷۲۹۶۰
نماینده خبرگان رهبری:

جریان‌سازی فکری و مدیریت بر افکار عمومی رسالت امروز روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: امروز روحانیت علاوه بر تبلیغ دینی مسؤولیت خطیر جریان‌سازی فکری و مدیریت بر افکار عمومی را نیز بر عهده دارد.
پورمحمدي، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در جمع ائمه جماعات و روحانیان مستقر شهرستان مراغه اظهار داشت: تبلیغ دین یکی از مهم ترین رسالت‌های ذاتی روحانیت و علما در طول تاریخ بوده است.


وی خاطرنشان کرد: رسالت روحانیت در تاریخ بنا به شرایط و اقتضای زمان تغییراتی داشته، اما همواره تبلیغ دین محور اصلی وظیفه علمای دین محسوب شده است، با افزایش رسانه‌ها و همه‌گیر شدن وسائل ارتباط جمعی، رسالت روحانیت نیز گسترده‌تر و البته حساس‌تر از گذشته شده است.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که علما در احیا و اشاعه فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) همواره پیشگام بوده است، گفت: دشمنان اسلام و مکتب تشیع با حضور در عرصه‌های جدید مبارزه علیه دین، اقدام به شبهه‌افکنی و تخریب اعتقادات اصیل اسلامی می کنند، از این رو روحانیت نیز نباید نسبت به این تحرکات مغرضانه بی‌تفاوت باشد.


وی با بیان این‌که مردم باید اخلاق اسلامی را در رفتار و گفتار علما و روحانیان مشاهده کنند، تصریح کرد: تجربه نشان داده همواره تبلیغ‌گرا عمل‌گرا بهترین شیوه تبلیغ مبانی دینی بوده است، بنابراین جامعه روحانیت به عنوان رکن اصلی اسلام باید در مسیر الهی گام برداشته و الگویی برای سایر افراد جامعه باشند.


حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی همچنین با تأکید بر گسترش مطالعات به روز و آشنایی روحانیان برای فعالیت در عرصه های جدید تبلیغی به ویژه در فضای مجازی گفت: طلاب علوم دینی باید از امروز خود را برای حضور در میادین تبلیغی آماده کنند، لازمه این امر افزایش مطالعات عمومی و به‌روز است.


نماینده خبرگان رهبری آشنایی با شبهات و القائات ضددینی دشمنان، پاسخگوی منطقی و عقلانی به جوانان را از جمله رسالت های مهم روحانیان در عصر حاضر دانست و افزود: امروز روحانیت علاوه بر تبلیغ دینی مسؤولیت خطیر جریان‌سازی فکری و مدیریت بر افکار عمومی را نیز بر عهده دارد، مسأله ای که معمولاً مورد غفلت واقع شده است.


وی ادامه داد: هر روحانی می تواند محله یا منطقه ای از شهر یا روستای محل سکونت خود را مورد پوشش قرار دهد و با مدیریت جریان های مختلف فرهنگی، اجتماعی و دینی، راه نفوذ القائات شیطانی دشمنان اسلام و تشیع را ببندد، نقشی امروز بر عهده روحانیت است، به مراتب مهم‌تر و عمیق‌تر از روحانیت دوران قبل از انقلاب است./935/پ202/ش

ارسال نظرات