۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۷۳۰۵۲
آیت الله مکارم شیرازی:

احمدی نژاد از همه جدا شد الا یک نفر

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان توصیه های مهمی به حجت الاسلام روحانی رییس جمهور منتخب مردم، خواستار توجه جدی به مشکلات مردم شد و علت عدم موفقیت دولت فعلی با وجود دوندگی های بسیار را جدا شدن از روحانیت، مجلس، رهبری و قوه قضاییه و چسبیدن به یک نفر خاص دانست.
آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار هیات نمایندگی رییس جمهور منتخب، با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت بقیه الله الاعظم حضرت امام مهدی(عج) به بیان نکاتی درباره انتخابات پرداخت.
 
این مرجع تقلید با بیان این که قبل از انتخابات همه نگران بودند با هجمه همه جانبه دشمنان و تحریکات داخلی سرانجام انتخابات به کجا خواهد رسید، گفت: ما دعا می کردیم که این انتخابات به نحو احسن برگزار شود و عوارض و ضایعاتی نداشته باشد. بحمدلله انتخابات به نحو احسن برگزار شد، از نظر حضور و شخص منتخب شاید در این شرایط بهتر از این نمی شد و با همه خطراتی که وجود داشت یک قطره خون از بینی کسی ریخته نشد.
 
نظر آیت الله مکارم درباره آرای رییس جمهور منتخب و ترکیب کابینه
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که باید شکر این نعمت را به صورت عملی به جای آورد، به آرای کسب شده از سوی رییس جمهور منتخب اشاره کرده و افزود: لازم است در مدیریت ها، وزرای کابینه و استانداران رعایت این تناسب صورت گیرد.
 
وی با اشاره به اظهارات بعد از انتخابات حجت الاسلام والمسلمین روحانی، تصریح کرد: ما احساس کردیم ایشان فرد معتدل و هوشیاری است که می خواهد همه گروها را با هم آشتی دهد.
 
این مرجع تقلید یادآورشد: ما به سهم خود نتیجه این انتخابات را تایید می کنیم چراکه مشکلات کشور در عرصه داخلی و خارجی زیاد است، خوشبختانه با حضور باشکوه ملت در انتخابات انسجام داخلی حاصل شد بقیه مشکلات نیز با لطف و عنایت الهی حل خواهد شد.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اذعان به وجود تندروها در بین اصولگرایان و اصلاح طلبان، تاکید کرد: معیار باید روی تعادل قرار گیرد و باید با «جادلهم بالتی هی احسن» وضعیت را آرام کرد و حرکت روی خط اعتدال بسیار خوب و کارساز است.
 
علت عدم موفقیت دولت احمدی نژاد
این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این که دولت فعلی دوندگی بسیاری کرد و فعالیت و کارهای زیادی انجام داد اما از نظر مردم کارنامه آن خوب نبود، تصریح کرد: علت این مساله را باید در این جستجو کرد که از روحانیت، مجلس، قوه قضاییه و رهبری جدا شد و تک و تنها ماند و تنها با یک نفر نبرید.
 
 مشورت ها و ملاقات های مختلف رییس جمهور منتخب را از کارهای اصلی غافل نکند
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که مشورت های رییس جمهور منتخب باید منجر به این شود که افراد شایسته و خوبی برای همکاری در کابینه انتخاب شوند، تصریح کرد: مبادا ملاقات های تشریفاتی لطمه ای به کار اصلی یعنی تفکر درباره همکاران آینده بزند و از این نکته نباید غفلت کرد.
 
این مرجع تقلید تورم، اقتصاد و گرانی را از مشکلات اصلی کشور دانست و گفت: در کنار این مشکلات مساله تولید نیز بسیار مهم است که متاسفانه به صورت کلاف پیچیده شده است و امیدواریم با همت رییس جمهور منتخب و همکاران ایشان حل شود.
 
 نباید توقع بیش از حد در جامعه ایجاد کرد
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که نباید برای مردم توقع بیش از حد ایجاد کرد، تصریح کرد: مردم نیز باید در حل مشکلات همکاری و همراهی لازم راداشته باشند تا آرام آرام مشکلات حل شود و نباید انتظار داشته باشند یک شبه حل شود.
 
وی با تاکید بر این که نباید مسائل فرهنگی را فراموش کرد، ابراز داشت: در حال حاضر مفاسد اخلاقی زیاد شده است؛ در کنار مسائل اقتصادی و اجتماعی نباید مساله فرهنگ مورد غفلت قرار گیرد چراکه این امور به هم وابسته هستند و تاثیرات متقابلی دارند.
 
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که هیچ کاری در زندگی سیاسی و اجتماعی انسان بن بست ندارد، تصریح کرد: رییس جمهور محترم نیز باید با این نیت وارد کار شود که هیچ بن بستی وجود ندارد.
 
مطالبی دارم که به صورت خصوصی به آقای روحانی خواهم گفت
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که مطالب محترم دیگری نیز وجود دارد که بنده به صورت خصوصی به آقای رییس جمهور منتخب عرض خواهم کرد، گفت: انتخاب ایشان نشانگر اعتماد مردم به روحانیت است، بنابراین موفقیت ایشان موفقیت نظام، روحانیت و مرجعیت است و ما برای موفقیت ایشان دعا می کنیم./924/پ202/ج
 
ارسال نظرات