۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۷۳۲۱۴
پژوهشگر حوزوی مطرح کرد؛

باز مهندسی ساختار تربیتی در هماهنگی با رویکرد جامعه زمینه ساز حضور

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ابوالقاسم علیزادهدر مقاله ای به مساله باز مهندسی ساختار تربیتی در هماهنگی با رویکرد جامعه زمینه ساز حضور پرداخت.
نهمين همايش بين المللي دکترين مهدويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده در مقاله‌ای با عنوان «باز مهندسی ساختار تربیتی در هماهنگی با رویکرد جامعه زمینه ساز حضور» که در همایش دکترین مهدویت قرائت شد به ابعاد این مساله پرداخت.

حجت الاسلام علیزاده معتقد است: باز مهندسی ساختار تربیتی با رویکرد جامعه زمینه ساز، تاکید بر ایجاد تغییرات و اصلاحات در سازمان‌ها نهادها و مفاهیم مرتبط با تربیت زمینه ساز ظهور دارد.

وی ادامه داد: این تحقیق که با استفاده از روش کتابخانه‌ای و تحلیلی توصیفی و همچنین مباحث خبرگی انجام شده است.

علیزاده بیان داشت: برای رسیدن به جامعه در تراز ظهور باید تغییر جدی در رویکردها و نگرش‌های اولیه در تربیت زمینه ساز صورت گرفته و باز مهندسی دیگری در الگوهای رایج تربیتی انجام پذیرد.

وی با اشاره به مدیریت راهبردی مبتنی بر تفکر والایی و عاشورایی خاطرنشان کرد: در حوزه تربیت زمینه ساز جز با مدیریت راهبردی مبتنی بر تفکر والایی و عاشورایی نمی توان توفیقی بدست آورد.

وی با توجه به الگوی پیشرفت اسلامی عنوان کرد: با توجه به الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی تا در حوزه مهندسی تربیت و فرهنگ تحول و باز سامانی دیگری صورت نپذیرد تا در دیگر حوزه‌های راهبردی و توسعه نیز توفیقی حاصل نخواهد شد.

وی در پایان بیان داشت: امر تربیت موثر زمینه ساز و تسریع وعده‌های تخلف ناپذیر پروردگار عالم از اهداف باز مهندسی و رویکرد زمینه ساز است./9662/پ203/ع

ارسال نظرات