۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۷۳۳۰۰
نماینده خبرگان رهبری:

انقلاب اسلامی مقدمه ای بر انقلاب جهانی امام عصر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: امام خمینی با انقلاب اسلامی نشان داد که در دوران غیبت نباید دست روی دست گذاشت و منتظر آخرین مصلح الهی بود.
مهدويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم جشن میلاد حضرت مهدی(عج) شهرستان مراغه اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از مبانی مهدوی و در راستای ظهور حضرت مهدی(عج) به عنوان آخرین منجی عالم بشریت بوده است.


وی با بیان این‌که نهضت امام خمینی در راستای نهضت خونین حسینی و گرایش به مکتب مهدویت بوده است، خاطرنشان کرد: هر چند حضرت مهدی(عج) که از نگاه ها غایب است، اما در طراحی، برنامه ریزی ها و مدیریت انقلاب اسلامی حضوری آشکار و غیرقابل انکار دارد.


نماینده خبرگان رهبری با انتقاد از این‌که نگرش مثبت و صحیحی نسبت به مقوله انتظار و وظایف مسلمانان در دوران غیبت کبری ترسیم نشده است، تصریح کرد: امام خمینی با انقلاب اسلامی نشان داد که در دوران غیبت نباید دست روی دست گذاشت و منتظر آخرین مصلح الهی بود، انقلاب اسلامی مقدمه ای بر انقلاب جهانی امام عصر(عج) است.


امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که امام زمان (عج) دادرس ستمدیدگان است و با ظهور خویش به ظلم و ستم در جهان پایان می دهد، گفت: وعده الهی بر تسلط مستضعفان بر جهان قطعی و حتمی است، تمام تلاش مستکبران و ظالمان در شرق و غرب عالم نیز در مقابله با این سنت بزرگ الهی است، غافل از این‌که زحمت بیهوده به خود می دهند.


وی تحولات بین المللی و شرایط حاکم بر کشورهای اسلامی را از نشانه‌های آخرالزمان دانست و گفت: در زمان حکومت حضرت حجت(عج)، فرهنگ اسلامی به نحوی گسترش می یابد که تمام مردم جهان به اندیشه های ناب اسلامی واقف و با کمک ایشان تمام رموز علوم دنیا آشکار می شود.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دیدگاه پیروان سایر ادیان و مذاهب در خصوص مسأله ظهور منجی آخرالزمان پرداخت و گفت: اسلام کاملترین آیین آسمانی، بستر انسان سازی و رشد و شکوفایی بشر است، عالی‌ترین مبانی مهدوی نیز در مکتب تشیع وجود دارد.


وی با اشاره به این‌که تمام ادیان و مذاهب بر ظهور منجی اعتقاد دارند، گفت: خداوند رش
د همه انسان ها را در پرتو جهانی شدن اسلام و تشکیل حکومت جهانی به رهبری مهدی موعود(عج) مقرر کرده است، بنابراین همه وظیفه داریم زمینه را برای ظهور مصلح جهانی آماده کنیم.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که برای تحقق جامعه مهدوی باید تمام فعالیت‌ها و نگرش ها در عرصه های مختلف در راستای جلب رضایت حضرت ولی‌عصر(عج) باشد، گفت: باید برای تغییر فضاهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در جامعه، بسترسازی برای جهانی شدن آیین مدنی و پایبندی عمومی به این آیین، تلاشی پیوسته، بی وقفه و شایسته انجام شود./935/پ202/پ

ارسال نظرات