۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۷۳۶۶۰
مدیر کل اوقاف مازندران خبر داد؛

احیای موقوفات حوزه علمیه شیخ فضل الله نوری

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف مازندران در بازدید از حوزه علمیه شیخ فضل الله بلده نور از احیای موقوفات این حوزه خبر داد.
بازسازي و مرمت حوزه علميه شيخ فيض الله نوري و محل تحصيل وي در شهر بلده مازندران بازسازي و مرمت حوزه علميه شيخ فيض الله نوري و محل تحصيل وي در شهر بلده مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در بازدید از حوزه علمیه شیخ فضل الله نوری بلده نور از احیای موقوفات این حوزه خبر داد.

 

وی  افزود: وقف سنت حسنه ای است که اگر در جامعه احیاء شود و فرهنگ وقف ترویج پیدا کند می تواند مشکلات بسیار زیادی را حل کند.

 

حجت الاسلام علیزاده از احیاء موقوفات حوزه های علمیه خبر داد و افزود: خوشبختانه با همکاری حوزه علمیه مازندران این بستر فراهم شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از امضاء تفاهم ای با حوزه علمیه استان به منظور احیاء موقوفات حوزه علمیه خبر داد و خاطرنشان کرد: جلسات تخصصی نیز به منظور بررسی موقوفات حوزه علمیه مازندران در حال برگزاری است.

 

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: حوزه علمیه شیخ فضل الله نوری دارای موقوفات متعددی است که با احیاء این موقوفات زمینه به منظور توسعه و گسترش این حوزه قدیمی استان مازندران فراهم خواهد شد.

 

وی افزود: حوزه علمیه شهر بلده که روزی مهد پرورش عالمان و فقهای بزرگ دینی نظیر شیخ فضل الله نوری بوده، امروز به عنوان یک میراث ماندگار و تاریخی همچون خورشیدی بر تارک استان عالم پرور مازندران می درخشد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: این حوزه بر اساس اسناد ارائه شده، قدمتی 183 ساله دارد که در چند سال اخیر مورد مرمت وبازسازی قرار گرفته است.

 

وی با تأکید براین که حراست از میراث ماندگاری چون حوزه های مقدسه علمیه یک تکلیف و ضرورت در نظام دینی است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در تاریخ اسلام همواره مهم ترین مراکز تولید علوم دینی بوده اند و امروز نیز نقش حوزه در بسط و گسترش اندیشه های دینی در جامعه بسیار پررنگ است.

 

حجت الاسلام علیزاده حجره شیخ فضل الله نوری در حوزه علمیه بلده را یکی از میراث های تاریخی استان دانست و تصریح کرد: خوشبختانه با همت همه مسؤولان، این اثر تاریخی نیز احیاء و بازسازی شد.

 

وی به جایگاه علمی و فقهی شیخ فضل الله نوری اشاره کرد و با بیان این که این روحانی شهید از حیث آگاهی های اسلامی و دانش فقهی هیچ کمبودی نداشت، خاطرنشان کرد: دوست و دشمن به مقام اعلای علمی وی معترف بودند./950/پ202/ش

ارسال نظرات