۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۷۳۶۶۹

انتقاد آیت الله استادی از دریافت مالیات و گمرگ از خیرین وارد کننده دارو

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی حوزه علمیه بر ضرورت توجه دولت به اقدامات خیرخواهانه و تسهیل امور آنها تأکید کرد و گفت: کارهای خیری که در کشور انجام می‌گیرد سبب بقای دولت می‌شود از این‌رو دولت وظیفه دارد به خیران کمک کند.
 آيت الله استادي آيت الله استادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه علمیه پیش از ظهر امروز در دیدار سید رضا نیری دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور، با بیان این که موضوع کمک به سلامت کشور کاری پر جاذبه است و مورد توجه مردم و خیران قرار می‌گیرد، گفت: مردم به دست‌اندرکاران سلامت کشور اعتماد دارند و این اعتماد باید حفظ شود.
وی با تأکید بر این‌که کسانی که به دنبال کار خیر و سلامت جامعه هستند مورد توجه و احترام مردم قرار می‌گیرند، اظهار کرد: همه دست‌اندرکاران و مسؤولان سلامت کشور باید این کار خود را کاری دینی، عبادی و مورد رضای خدا دانسته و بدون هیچ چشم داشتی به آن نگاه کنند در این صورت توسعه کار نیز بیشتر می‌شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که در برخی از موارد اقدامات خیر خواهانه خیران مورد کم لطفی مسؤولان قرار می‌گیرد، ابراز کرد: ما وظیفه داریم خدمت دیگران را به همان شکل بپذیریم و نامی که خیر بر کار خیر خود گذاشته نباید تغییر پیدا کند.
امام جمعه قم بر ضرورت توجه دولت به اقدامات خیرخواهانه و تسهیل امور آنها تأکید کرد و گفت: کارهای خیری که در کشور انجام می‌گیرد سبب بقای دولت می‌شود از این‌رو دولت وظیفه دارد به خیران کمک کند.
وی ادامه داد: این‌که از خیرانی که برای مریض‌ها دارو وارد می‌کنند، مالیات و گمرک گرفته می‌شود برای دولت مناسب نیست و باید این سخت گیری‌ها برطرف شود.
آیت‌الله استادی با بیان این‌که خدمت به ضعفا و اقدامات خیرخواهانه سبب علاقه مردم به نظام می‌شود، ابراز کرد: اقدامات خیرخواهانه مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و کسانی که در مسیر کارهای خیر قرار دارند باید خدا را بواسطه این کار شکر گذار باشند./927/پ202/ج
ارسال نظرات