۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۷۳۹۱۲

آموزش بیش از 600 حافظ قرآن کریم در ارتش

خبرگزاری رسا ـ رییس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش از تربیت و آموزش بیش از 600 حافظ جزء تا کل قرآن کریم در ارتش خبر داد.
روحانيان ارتش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدقاسم وفا، رییس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس عقیدتی سیاسی لشکر 21 حمزه آذربایجان در تبریز با بیان این‌که یکی از مهم ترین وظایف عقیدتی سیاسی اجرای برنامه های فرهنگی و معرفتی برای پرسنل است، اظهار داشت: برنامه های قرآنی در اولویت کاری قرار دارد.


وی با اشاره به این‌که در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت حافظان قرآن کریم در سطوح مختلف اجتماعی به تشریح فعالیت های فرهنگی و قرآنی صورت گرفته در یگان‌های مختلف ارتش پرداخت و گفت: تربیت و آموزش بیش از 600 حافظ جزء تا کل قرآن کریم از جمله این فعالیت ها است.


حجت الاسلام وفا در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که تفاوت اصلی ارتش در نظام اسلامی ایران با ارتش‌های دیگر کشورهای جهان در نوع بینش و نگرش نسبت به مسائل نظامی است، اظهار داشت: ارتش به عنوان نیرویی قدرتمند و پرتوان امروز آماده‌تر و مقتدرتر از گذشته گوش به فرمان ولایت فقیه آماده دفاع از کیان کشور است.


وی وجود معنویت را وجه تمایز ارتش ایران با سایر ارتش‌های دنیا دانست و تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علاوه بر داشتن نیروی ایمان از پشتوانه مردمی برخوردارند و حفاظت از نظام و مرزهای کشور مهم‌ترین رسالت ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.


رییس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش قدرت ایمان و اراده نیروهای مسلح در کشور را عامل ترس و واهمه دشمنان نظام دانست و گفت: نیروهای مسلح در جنگ تحمیلی نشان دادند که با تجهیزات کم اما با قدرت ایمان و پشتوانه مردمی قدرت و توان دفاع از کشور را دارند و اجازه تجاوز به هیچ متجاوزی را نخواهند داد.


حجت الاسلام وفا در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های رییس عقیدتی سیاسی لشکر 21 حمزه آذربایجان اظهار داشت: اقتدار فرهنگی و ولایت‌مداری ارتش مرهومن تلاش خستگی ناپذیر روحانیان فعال در عرصه فرهنگی، عقیدتی و سیاسی است.


وی عقیدتی سیاسی ارتش را شجره طیبه ای دانست که در مسیر ترسیم شده از سوی ولایت گام برمی دارد و گفت: اگر امروز باتوجه به نیروهای فرامنطقه ای، شاهد امنیت حاصل شده در کشور هستیم، حاصل تلاش و مجاهدت نیروهای جان بر کف ارتش جمهوری اسلامی است./935/پ202/ب

ارسال نظرات