۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۷۴۰۵۰
معاون امور قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد:

فعالیت قرآنی بدون مؤلفه بصیرت به انجام نمی‌رسد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدی با بیان این که در غرب جریان‌هایی که دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را به بازی می‌گیرند همین دانشمندان بدون بینش هستند٬ اظهار داشت: بدون بصیرت هر فعالیت آموزشی قرآنی در آستانه سقوط قرار می گیرد چرا که عملیات انتقال مطالب در روش آموزش جامع با عملیات ساختن روح انسان‌ها در یک فرآیند قرار می‌گیرد.
حجت‌الاسلام حميد محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد٬ مراسم جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان مرکز عالی تربیت مدرس و استاد قرآن کریم ، امروز نهم تیر با حضور آیت الله علم الهدی٬ امام جمعه مشهد٬ حجت الاسلام حمید محمدی٬ معاون امور قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی٬ سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مرکز تربیت معلم شهید بهشتی مشهد برگزار شد.

 حجت الاسلام حمید محمدی٬ معاون امور قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به تاثیر تربیتی قرآن در پرورش نسل متعهد و متدین و ضرورت روش مندی در هر کاری اظهار داشت: در آموزش های مکتبی فرآیند تعلیم و تربیت فرآیند واحدی است بدین معنا که وقتی کسی بسم الله را یاد می دهد بایستی عمل به بسم الله را نیز به فرد آموزش بدهد و کسی که روح را تربیت کند در واقع رفتارش نیز اثرگذار می‌شود.

توسعه فرهنگ قرآنی مطلوب است نه توسعه فعالیت های قرآنی/چه راه حل هایی وجود دارد که کشورقرآنی شود؟

وی با بیان این که توسعه فرهنگ قرآنی مطلوب است نه توسعه فعالیت های قرآنی٬ تصریح کرد: در واقع توسعه معرفت قرآنی٬ ایمان قرآنی و رفتار قرآنی مسیر را برای تحقق هدف که همان تزکیه و تعلیم است باز می‌کند.

حجت الاسلام محمدی افزود: در آموزش های مکتبی ما به آموزش جامع نیاز داریم و در این راستا باید چهار اتفاق در آموزش جامع بیفتد که انتقال دانش٬ انتقال ارزش٬ انتقال بینش و روش از موارد چهارگانه برای آموزش جامع است.

وی با بیان این که درغرب جریان هایی که دانشگاه ها و مراکز آموزشی را به بازی می‌گیرند همین دانشمندان بدون بینش هستند٬ اظهار داشت: بدون بصیرت هر فعالیت آموزشی قرآنی در آستانه سقوط قرار می گیرد چرا که عملیات انتقال مطالب در روش آموزش جامع با عملیات ساختن روح انسان ها در یک فرآیند قرار می گیرد.

معاون امور قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که برای قرآنی شدن کشور به صورت همه جانبه راه این است که دانش آموزان قرآنی را به سمت مراکز تربیت معلم سوق داد٬ تصریح کرد: در واقع بایستی وظیفه تعلیم و تربیت نسل نو را به دست دانش آموزان قرآن آموز سپرد و برای افزایش کارآیی آنان شگردهای تدریس را که مقبولیت، محبوبیت و عاشق شدن دانش آموزان است به این معلمان یاد داد که به همین دلیل سطح تاثیرگذاری و نفوذ آنان بالا می رود.

وی خطاب به دانش آموختگان مرکز عالی تربیت مدرس و استاد قرآن کریم گفت: بزرگترین رسالت شما بهره مندی جامع از حیات قرآنی است از آنجا که مرگ عصاره حیات است انسان ها نیز همان گونه می میرند که زندگی کرده اند و کسانی که زندگی جاهلی داشته اند نیز مرگ جاهلی دارند و هرکس که زندگی عاقلانه و حیات طیبه دارد نیز مرگ عاقلانه دارد و این چنین مرگی در سایه توجه به حیات قرآنی در دنیا است./934/پ202/س

ارسال نظرات