۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۷۴۰۶۲
نماینده خبرگان با تأکید بر اجرای سیاست حبس‌زدایی:

فقر و فساد خانواده‌ زندانیان را تهدید می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه بر رسیدگی به وضعیت فرهنگی و اقتصادی خانواده های زندانیان تأکید کرد و گفت: فقر و فساد خانواده‌های زندانیان را تهدید می کند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار کارکنان زندان مراغه با اشاره به سیاست حبس‌زدایی قوه قضائیه اظهار داشت: در مبانی دینی اسلام نیز بر مسأله حبس مجرم اشاره شده که دارای شرایط و ضوابطی است که باید محقق شود.


وی با بیان این‌که طرح توانمندسازی زندانیان بسیار مناسب و دارای نتایج مطلوبی بوده است، خاطرنشان کرد: ارتقای توانمندی و کارآموزی زندانیان در دوران محکومیت، ایجاد امکانات لازم در جهت اشتغال زایی زندانیان در کارگاه‌های خوداشتغالی موجب بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌های آنها می شود.


امام جمعه مراغه بر رسیدگی به وضعیت فرهنگی و اقتصادی خانواده های زندانیان تأکید کرد و گفت: فقر و فساد خانواده های زندانیان را تهدید می کند، از این رو بایستی با راهکارهای مناسب فرهنگی و نظارتی نسبت به مقابله با بروز بحران های اجتماعی اهتمام جدی داشت.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تعداد زندانیان مجرم مواد مخدر را نگران‌کننده دانست و افزود: دشمنان نظام اسلامی از هر راهی برای آلوده کردن جوانان به مواد مخدر و روان‌گردان‌های شیمیایی وارد می شود، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی بایستی بدون هیچ اغماضی با سوداگران مرگ برخورد قاطع و جدی داشته باشند.


نماینده خبرگان رهبری همچنین بر توجه به تحقق پیشگیری از وقوع جرائم تأکید کرد و گفت: باتوجه به کمبود فضای فیزیکی در زندان ها نسبت به تعداد زندانیان، توجه به فرهنگ سازی در کاهش جرایم و ایجاد رویه های مناسب برای کاهش ورودی ها به زندان ها ضروری است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود تسریع در احداث زندان جدید مراغه را ضروری دانست و گفت: با احداث زندان جدید و انتقال زندانیان به آن مرکز، برخی از مشکلات فرهنگی و ترافیکی موجود در این منطقه کاسته می شود، افزون بر این‌که بایستی بر رویه پیشگیری از وقوع جرم اصرار داشت.


همچنین رحیم فلاح، رییس اداره زندان مراغه نیز با ارایه گزارشی از فعالیت های فرهنگی، قرآنی و عمرانی در زندان مراغه گفت: با توجه به تخصیص اعتبار 200 میلیارد ریالی برای احداث زندان جدید، مکان یابی برای این مرکز در اولویت کاری قرار گرفته است./935/پ202/س

ارسال نظرات