۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۱۷۴۱۰۵

حضور طلاب در دوره آموزشی روایتگری دفاع مقدس

خبرگزاری رسا ـ دو دوره آموزشی روایتگری جنگ هشت ساله تحمیلی به همت مرکز حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه عاشورای آذبایجان شرقی برگزار می شود.
حضور طلاب در دوره آموزشی روایتگری دفاع مقدس

محمد حبیب الهی، مدیر مرکز حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه عاشورا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: کارگاه آموزشی روایتگری شهید یاغچیان با هدف تربیت راوی و با حضور اساتید مجرب دانشگاهی، حوزوی و پیشکسوتان دفاع مقدس در دو دوره مختلف برگزار می شود.


وی افزود: معرفی عملیات ها، شهدا، مجاهدت های رزمندگان اسلام در دوران 8 سال دفاع مقدس به ویژه رزمندگان لشکر عاشورا، موضوع شناسی جنگ از جمله علل و عوامل، شروع و پایان جنگ، باید و نباید ها، مخاطب شناسی و جنگ نرم از مباحث مهم این دوره خواهد بود.


حبیب الهی افزود: دوره آموزش روایتگری در مرحله نخست با حضور 100 نفر دارای مدارک کارشناسی بوده و پس از جذب، پذیرش و مصاحبه در راستای توانایی های روحی و روانی، مسایل قدرت بیان کافی و نیز رغبت و بصیرت داشتن  توانستند در این دوره حضور یابند.


مدیر مرکز حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه عاشورا ادامه داد: در این دوره آموزشی که با حضور تعدادی از طلاب و روحانیان مدارس علمیه استان همراه خواهد بود، ضمن ارایه مطالب از سوی فرماندهان دوران دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلمین توکل از اساتید برجسته اخلاق حوزه علمیه قم تدریس خواهد کرد.


وی در پایان با تأکید بر اهمیت روایتگری جانفشانی رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: آشنایی نسل جوان با حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس بر روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و آشنایی با ایثارگری‌های فرزندان خمینی کبیر بیش از گذشته مؤثر خواهد بود، از این رو راویان رسالت خطیری در این عرصه بر عهده دارند.


حبیب الهی با اشاره به ای‌که دشمنان به دنبال تحریف تاریخ دفاع مقدس هستند، تصریح کرد: روایت مناطق عملیاتی جنگ گفتمانی ارزشمند و بزرگ است که راویان باید تمام ابعاد دفاع مقدس را به طور دقیق و کامل روایت کنند تا نسل‌های آینده ناگفته‌ های جنگ را شنیده و راه شهدا را تداوم بخشند.


گفتنی است، دوره آموزش روایتگری مرکز حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه عاشورا تا سیزدهم تیر در کانون بسیج جوانان تبریز برگزار و مرحله دوم نیز از نیمه شهریور امسال با حضور 100 نفر دیگر اجرا خواهد شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات