۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۱۷۴۱۵۱

چند خبر کوتاه از غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از حوزه‌های علمیه شهرستان فامنین،‌ اعزام 150 مبلغ در ایام ماه رمضان به مناطق مختلف کبودراهنگ و رونمایی از کتاب «جای پای باران» در ایلام عناوین اخبار غرب کشور است.
اخبار کوتاه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان، در این دیدار که حجت الاسلام روح الله نجفی سرپرست سابق تبلیغات اسلامی فامنین و حجت الاسلام مهدیان سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی فامنین جدید، مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین و کارشناسان اداره کل تبلیغات اسلامی همدان از حوزه های علمیه شهرستان فامنین بازدید کردند.

حجت الاسلام آزادی خواه مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در این دیدار از قسمت‌های مختلف حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) و حوزه علمیه الزهراء بازدید و نیز با جمعی از استادان و مدیران حوزه علمیه دیدار و گفتگو کرد.

 اعزام 150 مبلغ ایام ماه رمضان به مناطق مختلف کبودراهنگ

حجت‌الاسلام حسین علی قمری نیا خاطرنشان کرد: محور کار این مبلغان بیشتر در تبیین احکام الهی ویژه نوجوانان و جوانان، پرسش و پاسخ دینی، برگزاری جلسات قرآن، تفسیر قرآن کریم، اقامه نماز جماعت و نهج البلاغه است که مبلغان در طول ایام تبلیغ به آن ها می پردازند.

 وی افزود: خواهران مبلغ نیز در این ماه الهی به مناطق مختلف کبودراهنگ اعزام خواهند شد.

 قمری نیا عنوان داشت: بسته‌های فرهنگی و سی‌دی به هر مبلغ ارائه می‌شود تا در تبلیغ از آنها استفاده کنند و با برگزاری دوره‌هایی، روش پاسخگویی به شبهات و روش تفسیر تدریس قرآن برای مبلغان بیان می‌شود.

 این مقام مسؤول یادآور شد: این روحانیان شامل روحانیان اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم، روحانیان طرح هجرت و نیز روحانیان بومی شهرستان هستند.

رییس تبلیغات اسلامی کبودراهنگ تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های تفسیر و مباحث اخلاقی و قرآنی از جمله ضروریاتی است که مبلغان اعزامی در ایام ماه مبارک رمضان باید نسبت به آن‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

رونمایی از کتاب «جای پای باران» در ایلام

کتاب جای پای باران مجموعه خاطرات مقام معظم رهبری در 8 سال دفاع مقدس با حضور مسؤولان اجرایی و فرهنگی استان ایلام رونمایی می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ایلام،مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام،اظهار کرد: این کتاب به مناسبت آزادسازی مهران و هفته پایداری استان ایلام رونمایی می شود.

 حجت الاسلام علی چراغی پور، با بیان اینکه بازنویسی خاطرات توسط سید حمید مشتاقی نیا، صورت گرفته است، اظهار کرد: تهیه و تدوین این کتاب به همت معاونت فرهنگی موسسه روایت سیره شهدا قم انجام شده است.

 وی ابراز کرد: این کتاب به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به مراکز فرهنگی و مذهبی این استان اهدا می شود.

 چراغی پور، افزود: در این کتاب خاطراتی از فرمانده هان و سرداران شهید 8 سال دفاع مقدس جمع آوری و به رشته تحریر درامده و عکس های از حضور ایشان در مناطق عملیاتی چاپ شده است.

 وی، با اشاره به سالروز آزادسازی مهران از اشغال رژیم بعثی در 10 تیر 65 ، گفت: آزاد سازی مهران توسط رزمندگان اسلام، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه های جهانی به منصه ظهور رسید و دنیا به توانمندی و تفوق نظامی ملت اقرار کرد.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، تصریح کرد: امروز باید حماسه های رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس در پاسداری از تمامیت ارضی این مرز و بوم به ویژه آزادسازی مهران با برنامه های مختلف نسل جوان منتقل شود.

 حجت الاسلام چراغی پور خاطرنشان کرد: مراسم رونمایی از کتاب جای پای باران چهارشنبه 12 تیر به همت کانون فرهنگی و هنری حمزه سیدالشهداء بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت عباس(ع) شهر ایلام برگزار می شود./957/د101/س

ارسال نظرات