۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۷۴۳۳۲
در مسجد ارک تهران؛

مراسم بزرگداشت علامه شیخ حسن شحاته برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت علامه شیخ حسن شحاته با حضور علما و مسؤولین تهران برگزار شد.
شيخ حسن شحاته از علماي فقيد شيعه مصر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت علامه شیخ حسن شحاته صبح امروز سه شنبه یازدهم تیرماه با حضور آیت‌الله اراکی دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب و حجج اسلام محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری و اختری دبیر مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مسجد ارک تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری، عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: سلفی‌ها و وهابیان ملحد با اعمالشان نشان دادند که ادامه دهنده راه جریانی هستند که در جنگ احد جگر حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) را بیرون آورده، مکیدند و به آکله الاکباد لقب یافتند.

وی با اشاره به این‌که سلفی‌ها و وهابی‌ها با عملشان هویت خود را نشان دادند، افزود: سلفی‌ها و وهابی‌ها ادامه دهندگان راه کسانی هستند که محمد بی ابی بکر را به قتل رساندند و سپس بدن او را به آتش کشیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری اظهار داشت: روسیه که به حسب ظاهر کافر است و به هیچ آیینی عقیده ندارد، اعمال سلفی‌ها را  تقبیح می‌کند اما سلفی‌ها با آمریکا همگام می‌شوند.

عضو جامعه روحانیت مبارز بیان داشت: قرآن می فرماید هر وقت دشمنان خوشحال شدند، بدانید گام شما شرک آلود است اما امروز سلفی‌ها و وهابی‌ها برطبق این آیه در جهت اجرای منویات استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌الملل و آمریکا عمل می‌کنند.

بر اساس این گزارش در این مراسم مداح اهل بیت(ع) به قرائت اشعاری در مذمت وهابیت پرداخت و پس از آن شرکت کنندگان به عزاداری و سوگواری پرداختند.

لازم به‌ذکر است در این مراسم روحانیان تهران، خرمشاد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عدنان محمود سفیر سوریه در ایران، صادق الحسینی رییس شبکه المیادین و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

شایان ذکر است مراسم بزرگداشت علامه شیخ حسن شحاته، از سوی مجع جهانی اهل بیت(ع) و مجمع جهانی تقریب مذاهب سلامی برگزار شد./956/پ202/ص

ارسال نظرات