۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۷۴۳۷۵
همزمان با دهه نکوداشت مساجد صورت می گیرد؛

غباروبی بیش از 800 مسجد در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از غباروبی بیش از 800 مسجد این استان همزمان با دهه نکوداشت مساجد خبر داد و گفت: تلاش برای رعایت بهداشت و نظافت مساجد به عنوان پایگاه‌های عبادی و اجتماعی وظیفه شرعی و اجتماعی مردم است.
 مدير کل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري

حجت الاسلام رحمت الله اروجی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از غباروبی بیش از 800 مسجد این استان همزمان با دهه نکوداشت مساجد خبر داد و گفت: مسجد مکانی است که زمینه را برای عبادت بر حضور خالصانه فراهم می کند تا مؤمنان در آن‌جا با پرداختن به نماز و ذکر دعا زنگار غفلت را از دل و جان بشویند و با خدا انس بگیرند.

حجت الاسلام اروجی با بیان این که هیچ آیینی به اندازه اسلام به نظافت و پاکیزگی به ویژه رعایت نظافت در مساجد و معطر کردن آن ها اهمیت نداده است، گفت: تلاش برای رعایت بهداشت و نظافت مساجد به عنوان پایگاه‌های عبادی و اجتماعی وظیفه شرعی و اجتماعی مردم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف نامگذاری دهه آخر ماه شعبان به عنوان دهه نکوداشت مساجد، فرهنگ سازی و آگاهی‌بخشی به اقشار مختلف جامعه در راستای احیای نقش و جایگاه مساجد است که نظافت، بهداشت، بازسازی و نوسازی مساجد بخشی از برنامه‌های این دهه است.

وی توجه به ماه شعبان و انجام اعمال این ماه را مقدمه‌ای برای ورود به میهمانی خداوند و سبب پاکسازی درون و رهایی از گناهان ذکر کرد و افزود: باید به دور از هر گونه آلودگی و گناه به میهمانی خالق هستی برویم و غبارروبی مساجد گام برداشتن به سوی میهمانی خداوند است.

حجت‌الاسلام اروجی غباروبی و خوشبوکردن مساجد را یکی از آیین‌های شایسته در فرهنگ دینی و اخلاقی دانست و تأکید کرد: مسجد به عنوان کانون عبادت و تقوا باید افزون بر جذابیت معنوی، از جذابیت ظاهری هم برخوردار باشد./9457/ت303/غ

ارسال نظرات