۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۷۴۳۸۱
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

عملگرایی شرط لباس روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که تمام آینده روحانیت با عمل به لوازم و شرائط این لباس عجین شده است، ابراز داشت: اگر این نکته را فهمیدیم و لوازمش را به جان خریدیم، به یقین در هر دو دنیا رستگار و سربلند خواهیم شد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در آیین افتتاحیه دوره تلبس طلاب حوزه علمیه شهرکرد، با اشاره به این که لباس روحانیت آینده ساز است، اظهار داشت: عموم مردم لباس روحانیت را منتسب به رسول الله(ص) می دانند و وقتی چیزی به اشرف مخلوقات و اکمل انسان ها نسبت داده شود، جایگاه بسیار والایی دارد؛ بنابراین حفظ جایگاه آن واجب است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به لوازم لباس روحانیت اشاره کرد و افزود: تمام آینده روحانیت با عمل به لوازم و شرائط این لباس عجین شده است؛ بنابراین اگر فهمیدیم و لوازمش را به جان خریدیم، به یقین در هر دو دنیا رستگار و سربلند خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری از لباس روحانیت به عنوان امانتی گرانبها یاد کرد و گفت: اقتضای این لباس، دو نوع پوشیدن نیست؛ بیایید اراده و عزم خود را جزم کنیم که هیچ چیزی سبب نشود عمامه را از سر برداریم.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: این لباس، لباس رسمى و دائم روحانى است و اختصاصى به زمان، مکان یا موقعیت ویژه ندارد و طلبه به همان دلیل که لباس مى‏پوشد، پوشیدن لباس را باید ادامه دهد.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که لباس روحانیت محدودیت است اما محرومیت نیست، تصریح کرد: بدانید و آگاه باشید که اگر آمدید و ماندید و استقامت در راه داشتید، به یقین خداوند متعال ثواب عظیمی نصیبتان خواهد کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، عظمت دنیا و آخرت را در رعایت حرمت این لباس دانست و گفت: بدانید که عبادت تنها در روزه گرفتن و نماز خواندن نیست؛ لحظه لحظه اموری که روحانی در حفظ شأن لباس انجام می دهد عبادت است و حکم جهاد در راه خدا را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام روحانیان را از فخر فروشی علم خود بر دیگران برحذر داشت و افزود: بکوشیم خداوند بر لحظه های زندگی‌مان حاکم باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که روحانی نباید دچار تعریف و تمجید مردم شود و که این مسأله خطرناک است، بیان داشت: بکوشیم چراغ حکمت باشیم و از شهرت طلبی بپرهیزیم و از نورانیت سحر استفاده بهینه کنیم تا حق لباسمان را ادا کرده باشیم./9457/پ202/س

ارسال نظرات