۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۷۴۴۱۵

نشست ستاد انسجام بسیج مساجد در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست ستاد انسجام بسیج مساجد و محلات با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم در ساختمان این اداره‌کل برگزار شد.
مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست ستاد انسجام بسیج مساجد و محلات با اداره اوقاف و امور خیریه استان قم عصر امروز، یازدهم تیرماه در ساختمان این اداره با حضور اعضا برگزار شد.

براساس این گزارش در این نشست که با حضور حجت‌الاسلام شوزب شیری، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام سید حسن اکبری، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی ابن ابی‌طالب(ع)، سردار مهدی مهدوی‌نژاد، فرمانده سپاه علی‌ بن ابی‌طالب(ع)، نماینده سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر اعضای این ستاد برگزار شد حاضران به گفت‌وگو و تبادر نظر درباره فعالیت‌های مساجد پرداختند.

همچنین در جلسه ستاد انسجام بسیج مساجد و محلات با اداره اوقاف، غباررویی مساجد در دهه تکریم جهت آماده سازی برای ماه مبارک رمضان، تشکیل حلقه‌های صالحین در شب‌های قدر و دیگر موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.

سردار مهدوی‌نژاد، فرمانده سپاه استان قم در این جلسه با بیان این‌که ستاد انسجام بسیج مساجد باید به عنوان یک شبکه پویا و مسنجم عمل کند، اظهار داشت: بسیج مساجد باید به سمتی هدایت شود که پاسدار قرآن و اسلامی باشد که با گفتمان قالب ولی‌ امر توأم است؛ دشمنان از قرآنی می‌ترسند که دارای برنامه‌ریزی مسنجم باشد.

وی گفت: از تمام ظرفیت‌ها سپاه، بسیج، اداره اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی باید استفاده کرد تا مساجد سنگر دفاع از قرآن و اسلام شود، همچنین باید فعالیت مساجد رصد شود.

در این جلسه حجت‌الاسلام برقعی، از اعضای ستاد از نوشته شدن سند چشم‌اندازی برای بسیج مساجد خبر داد، گفت: این سند در صد و چهارده فصل، پنجاه و هفت بند، چهارده نکته اخلاقی و در هشتاد و هفت صفحه نوشته شده است.

حجت‌الاسلام حجازی از دیگر اعضای ستاد انسجام بسیج مساجد و محلات با اشاره به این‌که انسجام خوبی میان ائمه جماعات، هیأت امنا و بسیجیان وجود دارد، اظهار داشت: خوشبختانه دیدگاه بسیجیان و ائمه جماعات به یک‌دیگر نزدیک است.

وی ادامه داد: البته مشکلاتی وجود دارد که با نوشته شدن اساسنامه‌ای برای تقسیم وظایف میان ارگان‌ها قابل حل است؛ حل مشکلات فرهنگی جامعه به حل مشکلات مساجد بستگی دارد و تنها نمی‌توان با امر به معروف و نهی از منکر مشکلات را برطرف کرد، متاسفانه حضور جوانان در مساجد کم‌رنگ شده است.

حجت‌الاسلام حجازی همچنین از ایجاد مسجد نمونه‌ در شهر مقدس قم خبر داد و خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل این مسجد الگو بودن برای دیگر مساجد جهت انجام فعالیت‌ها و برنامه‌ها است.

در پایان این جلسه حجت‌الاسلام سید حسن اکبری، مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران استان قم با تأکید بر این‌که شهر مقدس قم از ظرفیت‌های ویژه‌ای برای انجام فعالیت‌های فرهنگی برخوردار است، گفت: امروز در مساجد فعالیت‌های خوبی همانند تشکیل حلقه صالحین صورت گرفته است./993/پ201/ی

ارسال نظرات