۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۷۴۵۱۷

دعوت از مشارکت خیرین در ساخت صحن حضرت فاطمه در نجف

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی از عموم خیرین و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در استان دعوت کرد در ساخت صحن حضرت فاطمه(س) حرم مطهر حضرت علی(ع) مشارکت کنند.
صحن فاطمه‌الزهرا(س) در ضلع غربي حرم مطهر حضرت اميرالمومنين(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بهرام مددی، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی، امروز در گردهمایی اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اظهار داشت: مردم استان آذربایجان شرقی در ساخت صحن فاطمه‌الزهرا(س) در ضلع غربی حرم مطهر حضرت امیرالمومنین(ع) مشارکت دارند که نیازمند جلب مشارکت خیرین در این زمینه هستیم.


وی با بیان این‌که نقطه شروع این صحن از مقام امام سجاد(ع) و نقطه پایان آن انتهای بالای سر مبارک و رواق ابوطالب(ع) است و حدود 110 هزار مترمربع فضای زیارتی و 120 هزار مترمربع فضای مشاعات و خدمات را در بر می‌گیرد، گفت: طول این صحن 450 متر و عرض آن 150مترمربع است و در سه تا پنج طبقه احداث خواهد شد.


مددی با بیان این‌که برای ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(س) حرم حضرت امیر مؤمنان علی(ع) در نجف اشرف، استان امسال 40 میلیارد ریال هزینه می کند، گفت: کار ساخت این پروژه از سال گشذته آغاز شده و فاز زیارتی آن باید ظرف سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.


مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی طرح صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در شهر نجف مابین حرم حضرت امیرالمومنین و وادی السلام قرار دارد، افزود: این صحن شامل 15 بلوک است که استان ساخت یک بلوک از این صحن را به عهده گرفته است.


مددی با بیان این‌که صحن حضرت فاطمه زهرا(س)  شامل کتابخانه، آزمایشگاه و استراحتگاه برای پذیرایی از زائران حضرت امیرالمؤمنین(ع) است، افزود: برای ساخت یک بلوک که سهم استان آذربایجان شرقی است، نیازمند مشارکت مردم، خیران، روحانیت و مسؤولان هستیم.


مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی در پایان از عموم مردم برای مشارکت در این امر خیر دعوت کرد و افزود: برای اجرای این طرح علاوه بر کمک نقدی به کمک های غیرنقدی از قبیل مصالح ساختمانی، نیروهای فنی، حرفه ای و ساده نیازمند هستیم./935/پ202/س

ارسال نظرات