۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۷۴۵۲۵
حجت الاسلام عظیمی:

مساجد تالارهای مجالس ترحیم نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بر احیای جایگاه و کارکرد اصلی مساجد در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: مساجد تالارهای مجالس ترحیم نیست.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، امروز در نشست  ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان اظهار داشت: دشمنان اسلام و تشیع سال‌ها است که بر مسأله قبح‌زدایی از منکرات و معاصی در جوامع اسلامی تلاش می کنند، متأسفانه گاه شاهد برخورد قاطع با هنجارشکنان نیستیم.


وی با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر منحصر به زمان و مکان خاص نیست، خاطرنشان کرد: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان لازم است برخی تذکرات به صورت عمومی ارائه شود، تا شاهد برخی مظاهر روزه‌خواری در جامعه نباشیم، با این‌که رسانه ملی نیز نقش مهمی در تنویر افکار عمومی بر عهده دارد.


حجت الاسلام عظیمی از صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی خواست که در زمینه اطلاع رسانی منظم نسبت به اوقات شرعی، پوشش جلسات سخنرانی مذهبی، ضبط برنامه های جذاب دینی در زمینه بیان احکام، اخلاق و مسائل شرعی در ماه مبارک رمضان اقدامات لازم را داشته باشد و گفت: شبکه سهند و صدای مرکز آذربایجان شرقی پذیرای بسیاری از مخاطبان در ماه رمضان است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از افزایش تظاهر به روزه خواری در ماه مبارک رمضان، گفت: متأسفانه شاهد از بین رفتن قبح این گناه در جامعه هستیم که در شأن نظام سلامی نیست؛ از این رو انتظار داریم نیروی انتظامی و قوه قضائیه بیش از پیش باید با مقوله روزه خواری، مقابله کنند.


وی با اشاره به روزهای طولانی فصل تابستان و شب‌های کوتاه در ماه مبارک رمضان امسال گفت: از عموم متولیان مساجد و هیأت های مذهبی انتظار داریم در شب های احیا و عزاداری شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) رعایت حال مردم را داشته باشند و نسبت به آرامش محلات توجه ویژه‌ای به خرج دهند.


حجت الاسلام عظیمی همچنین با تأکید بر مقابله با خرافات و بدعت‌های نابجا در جلسات مذهبی ماه مبارک رمضان افزود: مزاحمت برای مردم و استفاده از قمه، طبل و سنج، ریشه فقهی ندارد، حقیقت امر آن است که دشمنان اسلام به ویژه وهابیت به دنبال سوژه های تخریبی علیه تشیع است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه بر احیای جایگاه و کارکرد اصلی مساجد در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: مساجد در ماه مبارک رمضان پذیرای خیل بسیاری از مؤمنان روزه‌دار هستند که از این رو باید در نظافت، پاکیزگی و برنامه ریزی دقیق در فعالیت های فرهنگی، قرآنی و مذهبی مساجد دقت لازم صورت گیرد


وی با انتقاد از عملکرد برخی از هیأت امنای مساجد شهرها و روستاهای استان گفت: باید دانست که مساجد تالارهای مجالس ترحیم نیست، این اماکن امن الهی، مرکز عبادت، تفکر و  فعالیت های فرهنگی و دینی است، بایستی کارکرد اصلی مساجد با توجه به نگرش پیام بر اسلام نسبت به این اماکن احیا شود./935/پ202/س

ارسال نظرات