۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۷۴۶۸۰
آیت الله طبرسی:

روحانیت در قول و عمل مروج سیره پیامبر و ائمه اطهار باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به این که لباس روحانیت نشانی از نبوت است، گفت: روحانیت باید هادی، مبلغ و مروج سیره پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) هم در قول و هم در عمل باشد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، ظهر امروز در گردهمایی بزرگ روحانیت استان که با عنوان مشعداران هدایت و حماسه سازان بصیرت در مصلای امام خمینی(ره) مرکز استان برگزار شد، ماه رمضان را ماه نزول قرآن دانست و گفت: همه کتب آسمانی در ماه مبارک رمضان نازل شده است.

 

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان این ماه را ماه خدا، برکت و رحمت نامید و گفت: ماه مبارک رمضان ماه سوزاندن گناهان و استغفار است و همه ما باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که ماه مبارک رمضان گناه را پاک و تطهیر می کند، ادامه داد: انسان در این ماه پر برکت یک پاکی نفس و طهارت روح پیدا خواهد کرد.

 

امام جمعه ساری با بیان این که ماه مبارک رمضان افزون بر شهرالله بودن شهرالنبی نیز است، ادامه داد: شب‌های قدر و نزول قرآن به عنوان مهم ترین شب های سال در این ماه مبارک قرار دارد.

 

آیت الله طبرسی، ماه مبارک رمضان را ماه ولایت نامید و با بیان این که نخستین پیشوای شیعیان جهان در این ماه مبارک به شهادت رسید، ادامه داد: امام زمان(عج) نیز در این ماه عزیز نگاهی به اعمال ما خواهد انداخت.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به جایگاه روحانیت اشاره کرد و با بیان این که روحانیت از یک جایگاه ارشادی در جامعه برخوردار است، گفت: روحانیت امروز همان وظیفه و رسالتی را بر دوش دارد که ائمه اطهار(ع) و پیامبران الهی هزاران سال گذشته خداوند به آنها امر فرمود.

 

وی با اشاره به این که جایگاه انبیای الهی نیز ارشادی بود، گفت: روحانیت همکارات پیامبران الهی محسوب می شوند و همان کاری را که پیامبران الهی انجام می دادند امروز روحانیت در جامعه اسلامی برعهده دارد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که انبیای الهی آمدند تا فرهنگ جامعه را آماده و مهیا کنند، افزود: آن بزرگواران همواره مردم را با ارشاد مردم را هدایت می کردند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری شب قدر را یکی از شب های مهم و با عظمت در ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان کرد: عبادت یک شب در این ماه با عبادت هزاران ماه برابری می کند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که لباس روحانیت آرم نبوت است، ادامه داد: روحانیت باید هادی، مبلغ و مروج سیره پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) هم در قول و هم در عمل باشد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ماه رمضان را ماه تبلیغ و ارشاد دین دانست و ادامه داد: بستر برای تبلیغ و ارشاد آماده و مهیا است و روحانیت باید از این فرصت استفاده بهینه کند و احکام اسلام را در سه قسم عقاید، احکام و اخلاق در جامعه بیان کند.

 

وی  با بیان این که متأسفانه هنوز برخی از مردم با مسائل شرعی و تبلیغی آشنا نیستند، ادامه داد: روحانیت باید این مسائل را به خوبی برای جامعه بیان کنند.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز روحانیت در کشور عزت و عظمت دارد، ادامه داد: روحانیت یک وظیفه مضاعف دارد و در حکومت اسلامی و شیعی که با مضامین روایی و احکام فقهی تشکیل شده، حراست از دستاوردهای نظام دینی وظیفه ای مهم است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، محور حفظ و صیانت را ولایت فقیه دانست و ادامه داد: امروز همه ما وظیفه داریم حول محور رهبر انقلاب اسلامی هم از ایشان اطاعت کنیم و هم معرفت پیدا کنیم و حمایت کنیم./950/پ201/س

ارسال نظرات