۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۷۴۷۰۵
مدیر گروه علمی و فرهنگی امام هادی (ع):

ارتباط مؤثر؛ مهم‎ترین نیاز مبلغان دینی

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه علمی و فرهنگی امام هادی (ع)گفت: رعایت نکردن اصول برقراری ارتباط سبب تخریب و دوری افراد می شود به این دلیل ارتباط موثر یکی از مهمترین نیاز مبلغان علوم دینی است.
عليرضا مهدوي، مدير سايت تبيان، مدير گروه علمي، فرهنگي امام هادي(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، علیرضا مهدوی، مدیر گروه علمی و فرهنگی امام هادی (ع) با حضور در همایش ماه خدا، راه خدا با اعلام این که ارتباط به افراد نباید ابلاغی یا بخش نامه ای و به صورت اجبار باشد بیان داشت: از عواملی که سبب جلوگیری و تداوم ارتباط می شوند می توان به ارتباط های افراطی به گونه ای که تمام وقت مخاطب را پر کند و ارتباط خطی که فقط برای کار های اداری است و در آن مشورت و گفت‎وگو صورت نمی گیرد اشاره کرد.

وی افزود: ارتباط دو طرفه بهترین نوع ارتباط است به گونه ای که در آن رکنی فدای رکن دیگر نمی شود و در آن دیدگاه ها به صورت مساوی تقسیم می شوند.

مهدوی به ایجاد بحران ارتباطی با اختراع تلویزیون و ورود آن به اجتماع اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از بحران هایی که تلویزیون و کامپیوتر در جوامع بشری ایجاد کرده این است که همه مردم به جای اینکه روبه روی یکدیگر باشند بیشتر روبه روی تلویزیون به سر می برند و کمتر همدیگر را می بینند، بنابراین وابستگی هایی که در گذشته میان اعضای خانواده بود دیگر مشاهده نمی شود.

مدیر سایت تبیان گفت‎وگو را یکی از مهمترین ارکان ارتباط موثر دانست و گفت: گفت‎وگوی انفعالی که در آن اعتماد به نفس کاهش یافته و فرد از موضع ضعف صحبت می کند و گفت‎وگو ی هجومی که در آن فرد به صورت تهاجمی عمل می کند خطرناک و آسیب زا است.

وی افزود: گفت‎وگویی اثر بخش است ک در آن سه رکن صداقت، صراحت و احترام رعایت شود.

دبیر مرکز مشاوره زندگی بهتر با اشاره به این‎که در گفت‎وگو اولویت با شنیدن است بیان داشت: در جلسات نخست آشنایی و گفت‎وگوی اولیه باید شنونده خوبی بود به گونه ای که پیامبر اکرم بسیاری از اوقات فقط به حرف های دیگران گوش داده و با یک لبخند مشکلات برخی افراد و اصحاب را برطرف می کرد.

مهدوی خطاب به مبلغان تأکید کرد: مبلغان می توانند با ایجاد همدلی، توجه به مشکلات و پذیرش بدون قید و شرط افراد  ارتباط موثری با مخاطبان خود داشته باشند.

مدیر سایت تبیان ادامه داد: مبلغ باید مانند ابری باشد که برای زمین حاصلخیز و شوره زار ببارد و میان این دو تفاوتی قائل نشود.

مدیر گروه علمی و فرهنگی امام هادی (ع) تصریح کرد: اگر بخواهیم فاصله میان مردم و روحانیت کمتر شود باید درفضایی جذاب و به دور از تحقیر کردن طرف مقابل رفتار کرد./9462/پ202/ع

ارسال نظرات