۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۷۴۷۹۸
وزیر نفت خواستار شد:

کمک همگانی به دولت جدید برای الگو شدن نظام

خبرگزاری رسا ـ وزیر نفت با بیان اینکه حماسه سیاسی ملت به سبب هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب خلق شد، به رییس جمهوری منتخب تبریک گفت و کمک به دولت جدید را برای پیشتازی و الگو شدن نظام ضروری دانست.
وزير نفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رستم قاسمی، وزیر نفت کشورمان به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، خلق حماسه سیاسی ملت ایران در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را ستود و آن را به سبب هدایت‌های حکیمانه ملت از سوی رهبر معظم انقلاب دانست.

 

وی از رهبر معظم انقلاب و ملت به واسطه خلق این حماسه بزرگ تشکر کرد و گفت: چند ماه پیش از برگزاری انتخابات با برخی سران کشورها دیدار داشتم، نخستین سؤال آنها این بود که بالاخره مردم به پای صندوق‌های رأی می‌آیند و رییس جمهور چه کسی می‌شود، چراکه تراز انتخابات ایران یک تراز جهانی است.

 

وزیر نفت با بیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات دنیا را شگفت‌انگیز کرد، افزود: بسیاری از سیاسیون و تحلیلگران که با نظرسنجی‌ها سر و کار داشتند انتظارشان این نبود و آمارهای بسیار کمتری از این را ارائه می‌کردند.

 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با شناختی که از مردم داشتند و دارند و اعتماد و اعتقادی که به یاری خداوند دارند، سه ماه پیش از برگزاری انتخابات، امسال را به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کردند که مردم با شرکت پرشور خود در انتخابات برای تحقق این شعار، لبیک گفتند.

 

قاسمی گفت: مردم رییس جمهوری مورد اعتماد خود را انتخاب کردند و باید به رییس جمهوری منتخب به سبب اینکه مورد اعتماد مردم قرار گرفت تبریک گفت و پس از انتخابات همه در هر نقطه کشور باید به این کشور و دولت کمک کنند تا نظام جمهوری اسلامی ایران همواره پیشتاز و الگو باشد.

 

وی ادامه داد: دولت دهم نیز با تأکید رییس جمهور تا لحظه تحویل دولت به دولت جدید همانند روزهای اول کارها را پیگیری خواهد کرد و تا روز آخر اقداماتی که در کشور باید صورت گیرد تا دولت به خوبی تحویل دولت جدید شود را انجام می‌دهد.

 

وزیر نفت با اشاره به اینکه همه دولت‌ها در کشور در موقعیت خود کارهای بزرگی انجام داده‌اند و اقدامات اساسی در کشور صورت گرفت، اما در دولت نهم و دهم کارهای بسیار بزرگ‌تری صورت گرفته که انصافا نباید نادیده گرفته شود، به ارائه گزارشی از عملکرد وزارتخانه متبوع خود در دوران تحریم پرداخت.

 

وی اظهار کرد: کشور ایران دارای منابع عظیم نفت و گاز است و در دنیا چنین منابعی وجود ندارد، اگر به همین روند از منابع استفاده کنیم بیش از یکصد سال دیگر منابع ایران باقی است، از این‌رو دشمنان نمی‌توانند تحمل کنند که ملت ایران خود برای این منابع تصمیم بگیرند.

 

قاسمی با بیان اینکه تحریم‌های نفت از دو سال گذشته شروع شده و در مسؤولیت وی بر وزارت نفت شدت گرفته است، گفت: دشمنان همه توان خود را که می‌توانستند به کار بستند تا نتوانیم نفت را که مهم‌ترین منابع درآمدی کشور است، صادر کنیم.

 

وی با اشاره به اهمیت ساخت پالایشگاه‌های نفت و گاز و صنایع مرتبط با آن از اقدامات دشمنان ملت ایران برای جلوگیری از این دستاورد سخن گفت و اظهار کرد: اگرچه آنها با تحریم می‌خواهند جلوی این کار را بگیرند، اما تردید نداریم که توسعه صنعت نفت با اتکا و توان داخلی و با کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی شدنی است./920/پ202/ی

ارسال نظرات