۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۱۷۴۸۵۲
احمدی نژاد:

امروز جایگاه قرآن در جمهوری اسلامی جایگاه بسیار ممتازی است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور کشورمان با اشاره به این‌که باید مراقب باشیم که در معرفی قرآن و امام حقیقت را معرفی کنیم، گفت: قرآن و امام متعلق به گروهی از بشریت، فقط مسلمانان و یا گروهی از مسلمانان نیست؛ قران، امام، انسان و مسلمان جهانی هستند.
محمود احمدي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران عصر روز جمعه چهاردهم تیرماه در آیین گشایش بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در شبستان مصلی امام خمینی(ره) تهران با اشاره به این‌که همه می‌دانید انسان بالاترین مخلوق خدا و مهم ترین موضوع آفرینش است، گفت: انسان مخلوقی استثنایی است و خداوند متعال انسان را با ویژگی‌های منحصر به فردی خلق کرد و استعدادهایی در او قرار داد که می‌تواند جلوه خدا در عالم هستی بشود.

وی ابراز داشت: خدایی که محیط است و ما هرگز به او دست نمی‌یابیم، مخلوقی را آفرید که می‌تواند جلوه اتم و اکمل او بشود و هرکس در او نظاره کرد، خدا را ببیند و همه عالم را در خدمت انسان و مسخر او قرار داد.

احمدی نژاد قرآن را کتاب حرکت انسان از خاک تا خدا دانست و با بیان این‌که بخشی از زندگی که انسان را ممتاز می‌کند، زندگی این جهانی است، اظهار داشت: امروز در جمهوری اسلامی جایگاه قرآن، جایگاه بسیار ممتازی است اما یک مقدار باید اظهار تأسف کنم که آنطور که باید و مطلوب است، به بحث امام کم توجه هستیم.

رییس جمهور با بیان این مطلب افزود: چقدر به امامی که زنده و عینیت قرآن است، توجه داریم؟ بدون او سعادت و کمال محال است و وقت آن است که لااقل در جمهوری اسلامی همانطور که قرآن تا حدود زیادی از مظلومیت و مهجوریت خارج شده، امام هم از مظلومیت و مهجوریت خارج شود و این شدنی است.

وی با اشاره به این‌که همه عالم خلق شده برای این‌که روزی امام بر آن حاکم شود، ابراز داشت: باید به هردو یعنی قرآن و امام اهتمام کنیم و به نظر من وقت آن رسیده که  در این باره بیشتر برنامه ریزی، عمل و حرکت کنیم.

رییس جمهور کشورمان با بیان این‌که قرآن و امام متعلق به همه بشریت است، گفت: قرآن و امام آمده‌اند تا همه مرزها را بردارند؛ آمده‌اند تا تعصب‌ها و خودخواهی‌ها را از پیش پای بشر بردارند.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به این‌که باید مراقب باشیم در معرفی قرآن و امام حقیقت را معرفی کنیم، بیان داشت: قرآن و امام متعلق به گروهی از بشریت، فقط مسلمانان و یا گروهی از مسلمانان نیست؛ قران، امام، انسان و مسلمان جهانی هستند.

وی با اشاره به این‌که معتقد هستیم زمانی همه بشریت به سعادت و آرامش می‌رسند که قرآن و امام را به زندگی، اندیشه، عمل و نیت خود حاکم کنند، گفت: قرآن و عترت، قرآن و امام بالاترین هدیه خداوند به بشریت است.

رییس جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: به فضل الهی، با عنایت‌ها و هدایت‌های امام عصر(عج) انسان‌ها از سیطره خودخواهی‌ها به سطوح آمده‌اند، از نظم مادی، غیرالهی و انسان کش ناراضی‌ هستند و چشم‌ها به‌سرعت به طرف آسمان و به دردانه هستی می‌چرخد.

دکتر احمدی نژاد گفت: اندیشه مهدویت، اندیشه انتظار به‌سرعت در دنیا درحال منتشر شدن است؛ دل‌ها به‌سوی او حرکت می‌کنند و متوجه می‌شود و گمان بنده این است که بخش مهمی از این رویداد بخاطر ایمان، اخلاص، تلاش و مجاهدت‌های ملت ایران، فرهیختگان، اندیشمندان و بزرگان ملت ایران است./956/پ202/ص

ارسال نظرات