۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۷۴۸۷۷
در همایش مبلغان مطرح شد؛

انتقاد مبلغان نخبه کشور از قطع بودجه های فرهنگی و تبلیغی

خبرگزاری رسا ـ در آستانه ماه مبارک رمضان سومین نشست مبلغان نخبه کشور با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در شهر مقدس قم برگزار شد و در آن حاضران از قطع بودجه های فرهنگی و تبلیغی انتقاد کردند.
سومين نشست مبلغان نخبه و برتر با حضور آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین هم اندیشی و نشست مبلغان نخبه کشور از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد.
در این همایش که پیش از ظهر امروز برگزار شد، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداخت و توصیه های مهمی به مبلغان ارائه کرد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم پرهیز از موازی کاری در عرصه تبلیغ تاکید کرد و از مبلغان خواست با بیانی شیوا معارف اهل بیت(ع) را برای مردم تبیین کنند، اولویت ها را مدنظر داشته باشند و حتما از آیات قرآن و روایات در منابر استفاده کنند.
این مرجع تقلید همچنین تاکید کرد که باید تابوی منبر نرفتن افراد و شخصیت های برجسته نیز شکسته شود
در این همایش همچنین مبلغان نمونه کشور به بیان سخنان خود پرداختند و بر ضرورت رفع موانع فراروی مبلغان و عرصه تبلیغ کشور تاکید کردند.
تاکید بر معرفی الگوهای نمونه تبلیغی، ضرورت توجه دولت به مسائل فرهنگی و ترسیم بایدها و نبایدهای تبلیغ از جمله نکات مهم مطرح شده در این نشست بود.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد از اساتید حوزه علمیه قم با تاکید بر این که باید کاستی های عرصه تبلیغ در این گونه مراسم ها مورد ارزیابی قرار گیرد، گفت: ما امروز باید توجه داشته باشیم و ببینیم مشکل جامعه ما چیست و برای رفع آن برنامه ریزی کنیم.
این خطیب حوزه با تاکید بر این که امروز بر ما واجب است که باورها را در جامعه تقویت کنیم، یادآورشد: امروز با توجه به سیل تبلیغاتی و ابزارهای مختلف هجمه دشمنان علیه اعتقادات پیروان مکتب اهل بیت(ع) مبلغان با نقش آفرینی اجازه ندهند دشمنان و بدخواهان اعتقادات نسل جوان را هدف قرار دهند. 
این استاد حوزه تاکید کرد: متاسفانه امروز باورها در جامعه کمرنگ شده است، از این رو مبلغان باید با تکیه بر مبانی اصیل اسلامی و با رفتار مناسبت خود مردم را به صراط مستقیم هدایت و باورها را در جامعه به ویژه نسل جوان تقویت کنند.
حجت الاسلام صالحی خوانساری از مبلغان برتر کشور نیز در این همایش پیشنهاد کرد: باید تشکل مبلغان به منظور بررسی مشکلات روحانیان مبلغ راه اندازی شود.
یکی دیگر از سخنرانان این مراسم حجت الاسلام شجونی بود که وی از قطع بودجه های فرهنگی و تبلیغی و اختصاص دادن بودجه ها به امور کم اهمیت از سوی دولت انتقاد کرد.
در این همایش همچنین مبلغان تاکید کردند با وجود قطع بودجه های فرهنگی و تبلیغی آنها رسالت تبلیغی خود را فراموش نکرده و در هر شرایطی وظیفه خطیر و مهم خود را انجام داده و خواهند داد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات