۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۷۴۹۲۸
نماینده خبرگان رهبری:

مساجد دانشگاه‌ها برای دانشجویان برنامه داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: تنها ساخت مساجد در محوطه دانشگاه ها نمی تواند مقوله اسلامی شدن دانشگاه ها را محقق کند، مساجد دانشگاه‌ها برای دانشجویان برنامه داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمين محمدتقي پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسم بهره برداری از مسجد دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با تأکید بر مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشگاه‌ها اظهار داشت: وضعیت کنونی نشان می دهد که اسلامی شدن دانشگاه ها مسأله‌ای است که با غفلت رو به رو شده است.


وی خاطرنشان کرد: هر چند اقدامات و برنامه های مختلفی در این راستا اجرایی شده، اما هنوز با ایده‌آل‌ها با فاصله داریم، در حقیقت دانشجویان دانشگاه اسلامی باید نماد جامعه اسلامی باشند، که متأسفانه شاهد این مسأله نیستیم، باید با کار کارشناسی به دنبال علل بروز بحران عقیدتی و فرهنگی در دانشگاه ها بود.


امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که مساجد دانشگاه ها باید پایگاه فرهنگی و اجتماعی دانشجویان باشند، گفت: تنها ساخت مساجد در محوطه دانشگاه ها نمی تواند مقوله اسلامی شدن دانشگاه ها را محقق کند، مساجد دانشگاه‌ها برای  بهره مندی دانشجویان برنامه داشته باشند.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: مساجد دانشگاه ها باید مکانب برای فرهنگ سازی و استفاده اقشار و آحاد مختلف مردم در کنار بهره گیری دانشجویان باشد، افزون بر این‌که تعطیلی برای مساجد معنایی ندارد؛ از این رو باید مساجد دانشگاه ها در تعطیلات تابستانی دانشگاه نیز فعال و پویا باشند.


وی با بیان این‌که حوزه های علمیه مراغه آماده هرگونه تعامل و همکاری با دانشگاه های این شهر در جهت اجرای برنامه های مشترک فرهنگی و عقیدتی هستند، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و روحانیت مراغه می تواند در پویایی مساجد دانشگاهی نقشی ارزشمند ایفا کنند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی وجود مساجد در دانشگاه ها را فرصتی ارزشمند برای بهره مندی از کارکرد حقیقی و اصلی این اماکن امن الهی دانست و گفت: برنامه ریزی در مساجد دانشگاهی باید به گونه ای باشد که در سال های آینده و حتی در صورت تغییر کاربری در دانشگاه، مورد استفاده مردم و آحاد این منطقه قرار گیرد.


امام جمعه مراغه عمل به دستورهای الهی و پیروی از فرهنگ قرآنی در کنار توسعه مساجد و مراکز فرهنگی را ضروری دانست و گفت: مساجد به لحاظ ویژه و اخص و مراکز فرهنگی و اسلامی به صورت اعم باید در بسط و توسعه فرهنگ اسلامی و شیعی در جامعه نقش محوری ایفا کنند.


همچنین علیرضا صفامهر، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در سخنانی با بیان این‌که احداث مسجد و مجموعه فرهنگی و اسلامی فاطمه الزهرا با زیربنای دو هزار متر مربع از سال 89 آغاز و امسال به بهره برداری رسید، گفت: برای ساخت این مجموعه هفت میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه شده است./935/پ202/س

ارسال نظرات