۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۱۷۴۹۸۶
با آغاز ماه ضیافت الهی صورت می گیرد؛

پخش بیانات مراجع تقلید از رسانه ملی در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان مراجع عظام تقلید میهمان سفره‌های افطار بوده و سلسله مباحث اخلاقی آنها از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود.
آيات مکارم شيرازي،‌ سبحاني،‌ نوري همداني،‌ علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با ماه مبارک رمضان مراجع عظام تقلید میهمان سفره‌های افطار هستند و درس‌های اخلاق حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، جعفر سبحانی، حسین نوری همدانی و محمدعلی علوی گرگانی از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا جعفری، تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی در ماه مبارک رمضان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، زمان پخش درس اخلاق این دو مرجع تقلید را از شبکه‌های مختلف سیما اعلام کرد.

 

وی گفت: بیانات حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، هر شب قبل از پخش سریال شبکه سوم سیما با محوریت شرح مکارم الاخلاق دعای بیستم از صحیفه سجادیه پخش می‌شود.

 

حجت‌الاسلام جعفری افزود: بیانات حضرت آیت‌الله سبحانی نیز هر شب قبل از اذان مغرب از شبکه دوم سیما پخش می‌شود که محوریت سخنان ایشان به مناظرات انبیای الهی و اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) با منافقان اختصاص دارد.

 

وی با اشاره به اهمیت طرح مباحث اخلاقی از سوی مراجع تقلید و تأثیر سخنان این بزرگواران بر روی مردم از همه روزه‌داران خواست که مباحث مطرح شده را که در 10 دقیقه به صورت مختصر و مفید تهیه شده است، از شبکه‌های مختلف سیما پیگیری کنند.

 

مجتبی جانباز، تهیه‌کننده برنامه چشمه معرفت مجموعه مباحث اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی حضرت آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی در ماه مبارک رمضان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار رسا از زمان پخش برنامه تلویزیونی این دو عالم برجسته حوزه خبر داد.

 

وی گفت: بیانات اخلاقی حضرت آیت‌الله نوری همدانی در محور کلی بررسی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با توجه به مناسبت‌های ماه مبارک رمضان بعد از خبر سراسری ساعت 21 پیش از سریال شبکه اول سیما پخش می‌شود و فردا آن روز هم تکرار خواهد شد.

 

تهیه‌کننده برنامه چشمه معرفت همچنین درباره برنامه‌ تلویزیونی آیت‌الله علوی گرگانی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: برنامه تلویزیونی این استاد برجسته حوزه از 19 تا 23 ماه رمضان به مدت پنج شب با محوریت شب‌های قدر و مناسبت‌های آن از شبکه شما پخش می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مدت زمان برنامه‌های تلویزیونی مراجع تقلید در ماه مبارک رمضان 10 دقیقه است، گفت: این برنامه‌ها در منزل مراجع و در یک فضای دوستانه ضبط و با استفاده از امکانات گرافیکی ویژه و با یک فضای سنتی برای پخش آماده شده است.

 

گفتنی است، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی نیز یک ساعت پس از افطار به اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در بیت مقام معظم رهبری در قم پرداخته و پس از آن به بیان تفسیر و درس اخلاق خواهد پرداخت که این برنامه نیز از شبکه سراسری قرآن پخش می‌شود./920/ت301/ج

ارسال نظرات