۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۷۵۱۱۸

بن لادن اروپا اخراج شد

خبرگزاری رسا ـ ابوقتاده نماینده بن لادن در اروپا روز یکشنبه از انگلیس به اردن بازگردانده شد.
اخراج بمب گذار اردني از انگليس

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه یورو نیوز در خبری گفت: عمر عثمان معروف به ابوقتاده روحانی تندرو مسلمان روز یکشنبه از انگلیس به اردن بازگردانده شد. وی توسط یک هواپیمای نظامی به اردن فرستاده شد و مقامات این کشور نیز ورود او به اردن را تائید کرده اند.


گفتنی است انگلیس، ابوقتاده را نماینده بن لادن در اروپا می داند. وی در حالی به اردن تحویل داده شده است که با اتهاماتی چون بمب گذاری روبرو است.


استرداد وی به اردن پس از توافق میان این کشور و انگلیس میسر شد. اردن متعهد شده است که از اعترافاتی که از وی تحت شکنجه گفته شده است، در دادگاه علیه او استفاده نکند.


دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس که از استرداد وی به اردن بسیار خوشحال بود گفت: این موضوعی است که همانند دیگر کشورها، خون ما به جوش آمده بود. این کاری بود که دولت متعهد شده بود انجام دهد و ما آن را انجام دادیم.


نخست وزیر انگلیس همچنین گفت : من مانند بقیه انگلیسی ها بسیار خوشحالم که این کار با وجود وقت زیادی که گرفت و دشواری که داشت انجام شد. ما مردی را اخراج کردیم که هیچ حقی برای بودن در کشور ما نداشت و تهدیدی برای کشور ما بود.


ابوقتاده به خاطر انجام حملات تروریستی در اردن و دیگر توطئه های تروریستی به حبس ابد محکوم شده است. در ابتدا ابوقتاده به صورت غیرعلنی دادگاهی شد اما در حال حاضر، وی به خاطر اتهاماتش در دادگاه حضور می‌یابد.


لازم به ذکر است محمد شلبی، رهبر سلفی های اردن نیز در همین خصوص اعلام کرد: خدا را شکر که ابوقتاده به خانه‌اش بازگشت، او پس از یک دادگاه فوری و عادلانه بی‌گناه شناخته خواهد شد./1415/9161/خ
 

ارسال نظرات