۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۲۳۷

پذیرش نخستین مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر قرآن در شمال غرب

خبرگزری رسا ـ نخستین مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر کل قرآن کریم امام رضا(ع) در شمال غرب کشور از علاقه‌مندان نام‌نویسی می کند.
قرآن

یوسف انوری، مدیر مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر کل قرآن کریم بیت الاحزان مراغه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: این مرکز نخستین مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر کل قرآن کریم بیت الاحزان در شمال غرب کشور است که حدود یک هزار متر مربع زیر بنا دارد.


وی با بیان این‌که این مرکز قرآنی دارای 60 اتاق درسی
و اداری و ظرفیت جذب صد قرآن آموز در سال را دارد، خاطرنشان کرد: هدف از راه اندازی این مدرسه شبانه روزی، گسترش فرهنگ قرآنی در منطقه آذربایجان و شمال غرب کشور است که در راه اندازی آن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و حوزه علمیه مراغه همکاری نزدیکی داشته اند.


انوری با بیان این‌که مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر کل قرآن کریم امام رضا(ع) در جوار امامزاده چکان و در سه کیلومتری شهرستان مراغه قرار دارد، گفت: برای دوره جدید حفظ و تفسیر قرآن از عموم علاقه‌مندان به ویژه طلاب علوم دینی دعوت می شود تا با نام‌نویسی در این مدرسه قرآنی از برنامه های آن بهره مند شوند.


وی با بیان این‌که ثبت نام در مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر کل قرآن کریم امام رضا  شهرستان مراغه به صورت اینترنتی از طریق پایگاه اینترنتی 
www.beytolahzan.ir صورت می گیرد، تصریح کرد: افراد علاقه‌مند باید از با مراجعه به این سایت در مصاحبه و دوره آزمایشی که از اول مردادماه آغاز می شود، شرکت کنند و در پایان دوره آزمایشی پذیرش نهایی خواهند شد.


انوری، تعهد و التزام عملی به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی، تسلط کامل بر روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، عدم تأهل، محدوده سنی 15 تا 22 سال، عدم اشتغال به تحصیل در طول دوره،  سلامت کامل جسمی و روحی را از جمله شرایط نام نویسی در این مرکز اعلام کرد و گفت: در صورتی که داوطلب حافظ دو جزء از قرآن یا قاری ممتاز باشد دو سال به محدوده سنی اضافه می شود.


وی افزود: داوطلبانی که در مرحله مصاحبه پذیرش شوند در دوره آزمایشی به مدت دو ماه شرکت می کنند و در صورت موفقیت در آزمون های دوره جهت حفظ تخصصی یک ساله گزینش می شوند./935/ت303/ش

ارسال نظرات