۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۲
کد خبر: ۱۷۵۳۶۳

آغاز فعالیت های قرآنی ویژه ماه رمضان در بیش از 40 کانون مساجد دامغان

خبرگزاری رسا ـ مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد دامغان در نشست با سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان از آغاز فعالیت های متنوع قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در این مراکز خبر دادند.
آغاز فعالیت های قرآنی ویژه ماه رمضان در بیش از 40 کانون مساجد دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، محمد لک زایی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان در نشست با مدیران کانونهای فرهنگی هنری و جمعی از ائمه جماعات مساجد این شهرستان با قدردانی از تلاش این نهادها در اشاعه فرهنگ قرآنی گفت: قرآن پایه و اساس فرهنگ دینی ما است و بی شک اهتمام به آن بهترین راه تعالی جامعه اسلامی خواهد بود.

 

لک زایی اضافه کرد: باید اساس فعالیت آموزشی خود را در کانونهای فرهنگی هنری مساجد بر پرورش هنرمندانی مسجدی با تفکری قرآنی قرار دهیم. هنرمندانی که تعهد فرزندان مسجد را دارا باشند و ما در کانونها، تخصصی در هنر و یا امور فرهنگی را به آنها هدیه کنیم.

 

عدم تبادل تجربیات فعالیتهای فرهنگی یک احتکار معنوی است

 

حجت الاسلام عباسعلی توحیدی فر استاد دبیر مجمع علمای دامغان نیز در ادامه این جلسه کانونهای مساجد را سنگر ارزشمند خدمت به فرهنگ اسلامی عنوان کرد و افزود: برگزاری نشست هایی اینچنین با حضور روحانیان و مدیران فرهنگی مساجد می تواند موجبات تحقق مطلوبتر اهداف معنوی این خادمان مساجد را فراهم کند.

 

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) دامغان با اشاره به برنامه های متنوع ارائه شده از سوی مدیران کانونهای مساجد عدم تبادل تجربیات فعالیت های فرهنگی بین فعالان این عرصه را احتکار معنوی و نقص بزرگی دانست.

 

این استاد دانشگاه نیازسنجی مردم هر منطقه را از وظایف روحانیان و مدیران فرهنگی مساجد برشمرد و تاکید کرد: در شرایط ویژه امروز یک روحانی در سخنرانی خود، یک مبلغ در مسجد، حسینیه، اداره و یا هر مکان دیگری که فعالیت دارد و فعالان فرهنگی مساجد در هر مسؤولیتی باید با برنامه دقیق بر پایه نیاز سنجی شرایطی را فراهم کنند که مردم از دقایق حضور خود در مساجد بهترین بهره معنوی را ببرند.

 

گفتنی است، در این جلسه که عصر دیروز در محل اداره ارشاد دامغان برگزار شد، هر یک از مدیران کانونهای مساجد به تشریح برنامه های قرآنی خود ویژه ماه مبارک رمضان پرداختند. برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی، جلسات جزء خوانی، قرائت و تفسیرقرآن کریم، محافل انس و کلاس های حفظ قرآن در تمامی رده های سنی، چاپ ویژه نامه های قرآنی، نشست های معرفتی با محوریت آیات کلام الله مجید و مسابقات قرآنی در اشکال مختلف از اهم این فعالیتها است./977/پ202/ب

 

ارسال نظرات