۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۷۵۴۹۶
در آستانه ماه مبارک رمضان؛

شیعیان لبنان غرق در خون

خبرگزاری رسا ـ ظاهرا قرار است ماه رمضان امسال نیز برخلاف سنت های اسلامی به جای آرامش و خویشتن داری با تنش همراه باشد.
انفجار بمب در لبنان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در خبری گفت: انفجار مهیب در بیروت پایتخت لبنان دست کم 18 زخمی برجای گذاشت. بر اساس تازه ترین گزارش ها، صبح سه شنبه، انفجار ناشی از یک خودروری بمب گذاری شده، منطقه شیعه نشین بئر العبد را لرزاند. انفجار در یک پارکینگ خودرو در نزدیکی مرکز همکاری های اسلامی وابسته به حزب الله روی داده است.


بی بی سی فارسی به نقل از شبکه تلویزیونی المنار گفت: بر اثر این انفجار 10 خودروی دیگر نیز آتش گرفته و خساراتی نیز به ساختمان های اطراف پارکینگ وارد آمده است. این شبکه وابسته به حزب الله تاکید داشت که برخلاف گزارش های نخستین، این انفجار تلفات جانی در بر نداشته است.
بی بی سی در ادامه افزود: وزیر کشور لبنان گفته است هدف از این حمله بی ثبات کردن کشور و ایجاد نزاع قومی بین شیعه و سنی بوده است. همچنین برخی ناظران می گویند حمله امروز کار سنی های مخالف دولت سوریه می باشد.

قابل ذکر است حادثه امروز دومین حمله امسال به مناطق شیعه نشین بیروت می باشد. کمتر از دو ماه قبل نیز اندکی پس از آن که سیدحسن نصرالله اعلام کرد حزب الله لبنان در سوریه علیه مخالفان دولت بشاراسد می جنگد، دو راکت در جنوب بیروت فرود آمد.

 

ظاهرا قرار است ماه رمضان امسال نیز برخلاف سنت های اسلامی به جای آرامش و خویشتن داری با تنش همراه باشد. تنشی که به واسطه اقدامات مخالفان بشاراسد در سوریه و لبنان، در ماه های حرام سال های قبل نیز به وجود می آمد./1421/9161/خ

ارسال نظرات