۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۷۵۵۲۰

طلبه جوان نمونه آذربایجان‌شرقی تجلیل شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری جشنواره استانی حضرت علی اکبر(ع)، اکبر هادی به عنوان طلبه جوان نمونه استان مورد تجلیل قرار گرفت.
جشنواره حضرت علي اکبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیین تجلیل از 22 جوان نمونه و برتر استان آذربایجان شرقی امروز در قالب جشنواره استانی حضرت علی اکبر (ع)، با حضور مسؤولان لشکری و کشوری آذربایجان شرقی در سالن آمفی تئاتر هتل ائل‌گلی تبریز برگزار شد.


اکبری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در سخنانی آذربایجان شرقی را استان شرف و غیرت دانست و اظهار داشت: جوانان این استان لایق بهترین‌ها هستند و به‌حق قشر جوان در عرصه های مختلف و در تمام ادوار با احساس مسؤولیت فعالیت کرده و تحولات بزرگی را رقم زده است.


وی حضور ارزشمند جوانان در عرصه های مختلف علمی، فضایی، ورزشی را نشانگر استمرار تلاش و موفقیت‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: گسترده‌تر کردن دایره نخبگی در کشور و توجه به تمام نخبگان سرزمین پرافتخارمان از اهداف جشنواره حضرت علی اکبر(ع) است.


اکبری شناساندن جوانان برتر به عنوان الگوهای نمونه را هدف دیگر این جشنواره عنوان کرد و افزود: شایسته است از جوان کشاورزی که در کار خود موفق است، جوان کارآفرینی که با سن و سال کم نمونه بوده، جوان سربازی که در مراقبت از میهن دلاوری نشان داده و اینگونه جوانان قدردانی به عمل آوریم.


همچنین احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی با اشاره به نقش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، سازندگی و مقابله با تهدیدات نرم دشمنان نظام اظهار داشت: جوانان در عرصه‌های مختلف فراتر از انتظار عمل کرده اند و شاهد این مدعا عملکرد درخشان آنان در ادوار مختلف است.


وی افزود: در دوره فعلی نیز جوانان در قالب شهید احمدی روشن‌ها، چرخ‌های توسعه علمی، نانوتکنولوژی، علوم فضایی و دانش هسته‌ای ما را به حرکت در آورده‌اند و با وجود تمام ناهمواری‌ها و سختی‌ها این مسیر عزتمند را به شایستگی و کمال طی و اثبات کردند که ما می‌توانیم و این کار را انجام دادیم.


بیگی ادامه داد: بالندگی جوانان ایران اسلامی، در گرو دلبستگی به فرهنگ خاندان عصمت و طهارت است، تاریخ انقلاب نشان داده که هر زمان توانسته‌ایم اهداف را برای جوانان ملموس‌تر کنیم شجاعت، ابتکار و کارآمدی آنها را بیشتر دیده‌ایم. درخشش جوانان ما در جنگ به خاطر همین ملموس بودن و مقدس بودن هدف بود.


همچنین سید محمد شروین اسبقیان، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی طی سخنانی جوانان را سرمایه های بزرگ کشور معرفی کرد و توجه به این سرمایه ها را نیازمند عزمی ملی دانست و اظهار داشت: جوانان سرمایه های عظیم کشور برای پیشرفت و تعالی هستند و پویایی این نسل، سربلندی هرچه بیشتر کشورمان را در پی خواهد داشت.


گفتنی است، در پایان این مراسم، 22 جوان نمونه و برتر استان در حوزه های مختلف با اهدای لوح قدردانی و تندیس جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند که در این بخش اکبر هادی به عنوان طلبه جوان نمونه استان مورد تجلیل قرار گرفت.


همچنین از زنده یاد دکتر امیدمحمد رحمان‌پور پزشک جوان تبریز، فعال خیریه و عضو هیات موسس انجمن خیریه قلب‌های سبز که در زمان امداد رسانی به آسیب‌دیدگان زمین لرزه 21 مرداد سال گذشته در ارسباران بر اثر تصادف در جاده‌های منتهی به روستاهای آسیب دیده به لقاء الله پیوست، تجلیل شد./935/پ203/ب

ارسال نظرات