۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۷۵۷۳۰
استاد حوزه علمیه زنجان:

ماه رمضان فرصت یادگیری معارف اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی زنجانی با تشریح فرصت‌های روزه‌داری گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت یادگیری و تقویت بنیه اعتقادی است که در قالب معارف حقّه اهل بیت ارائه می‌شود.
ماه رمضان فرصت یادگیری معارف اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، آیت الله سید محمد حسینی زنجانی، استاد خارج فقه و اصول، ظهر امروز در بین مردم زنجان در مسجد جامع این شهر با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: اگر انسان به مفاهیم دعای روز اول ماه مبارک رمضان توجه کند می‌بیند که در فرازهائی از آن آمده که خدایا روزه داری ما را فقط دهان بسته بودن و پرهیز از خوردن و آشامیدن قرار نده؛ یعنی نگذار که عمر ما به غفلت سپری شود و این ماه را هم عقلمان به خواب برود و این ماه بزرگ را هم با غفلت از دست بدهیم.
 

وی در ادامه با اشاره به اعتقادات تأثیر گذار در زندگی انسان افزود: باید تلاش کنیم که تحصیل معرفت کنیم و سرمایه‌های اعتقادی و بنیه اعتقادی خود را محکم کنیم؛ یعنی اگر شما قیامت را باور داشته باشید و قائل به قیامت و جهان آخرت داشته باشید، زندگی شما رنگ و بوی دیگری خواهد یافت.
 

آیت الله حسینی زنجانی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و فرصت پیش آمده برای تحصیل معارف ناب اسلامی خاطرنشان کرد: اینک ماه مبارک رمضان از راه رسیده است که بهترین فرصت برای تحصیل و تقویت بنیه اعتقادی خود است؛ که البته این معارف در قالب معارف حقّه اهل بیت(ع) ارائه می شود و بنده یک دوره کامل آن را سال های قبل بازگو کرده ام.
 

این استاد اخلاق حوزه علمیه زنجان در ادامه با بیان ضرورت یادگیری اصولی اصول دین از سوی مردم تصریح کرد: امامت که از سوی علمای اهل سنت جزء اصول مذهب شمرده می شود؛ در واقع جزء جدایی ناپذیر اصول دین است که البته این در تقسیم بندی ائمه اطهار(ع) که اصول دین را به ترتیب به توحید، عدل، معاد، نبوت و امامت منقسم کرده اند، مشخص است.
 

وی در ادامه با هشدار به مادی گراها و کسانی که به سرای آخرت اعتقادی ندارند، گفت: ای کسانی که خدا را پذیرفته اید ولی سرای آخرت را نمی پذیرید؛ عدالت همین خداوند اقتضا می کند که آخرتی حتما باشد، چون در غیر این صورت سزای عمل کسانی که دستشان به خون مردم بی گناه آلوده است، بی جواب خواهد بود که این با عدالت الهی منافات دارد.
 

این استاد خارج فقه و اصول در ادامه با اشاره به گله مندی برخی از مردم مبنی بر عدم استجابت دعاهایشان افزود: پس در این صورت لازم نیست که همه خواسته های ما در این دنیا اجابت شود، یعنی شاید به صلاح ما نیست که اصلا این امر محقق شود و برای آخرت می‌ماند.
 

وی در پایان افزود: پس مظهر عدل الهی دنیای آخرت است که با اعتقاد به این صفت، اصول و صفات دیگر هم ثابت می‌شود./949/پ202/س
 

ارسال نظرات