۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۷۵۸۴۵
در جلسه تفسیر آیت الله شفیعی مطرح شد؛

خضوع و بندگی آیین همگانی در همه ادیان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شفیعی با بیان این که نماز نوعی از احکام ذاتی است، بیان داشت: نماز در همه ادیان در شکل های گوناگون وجود داشته است، چرا که این خضوع و بندگی نیاز انسان و سبب تکامل او می شود.
آيت الله شفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در جلسه تفسیر قرآن که در محل مسجد آیت الله شفیعی برگزار شد، با تأکید بر بیان اهمیت روزه گرفتن و تبلیغ این فریضه الهی اظهار داشت: مؤمنان باید احکام و دلایل وجوب آنها را در خانه و محل های اجتماع بازگو کنند تا بدین وسیله علم و دانش در میام مردم منتشر شود.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که احکام بر دو قسم تقسیم بندی می شوند، تصریح کرد: یک قسم احکام ذاتی و دیگری مقطعی است.

آیت الله شفیعی در ادامه سخنان خود با اشاره به احکام ذاتی خاطر نشان کرد: این نوع احکام در هر شریعتی بوده، اما ممکن است نحوه به جا آوردن آن متفاوت باشد.

وی با بیان این که نماز نوعی از احکام ذاتی است، بیان داشت: نماز در همه ادیان در شکل های گوناگون وجود داشته است، چرا که این خضوع و بندگی نیاز انسان و سبب تکامل او می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به احکام مقطعی اشاره و ابراز داشت: این نوع احکام با توجه به شرایط زمان و مکان تغییر پذیر هستند.

روزه از زمان حضرت آدم بوده است

آیت الله شفیعی با بیان این که روزه از مسائلی است که در ادیان و شریعت های گوناگون بوده است، خاطر نشان کرد: روزه سبب تقوا مداری در انسان می شود و این تقوا انسان را ازگناه محافظت می کند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان روزه را سبب سلامتی بدن دانست و خاطر نشان کرد: مفسران نوشته اند که از زمان حضرت آدم روزه گرفتن بوده است و در دیگر ادیان نیز روز گرفتن به همین شکل وارد شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به تحریفات وهابیت در دین اسلام و چگونگی روزه گرفتن اشاره کرد و گفت: خداوند فرموده که انسان مسافر و مریض نباید روز بگیرد و روزه گرفتن او در آن حالات گناه است.

روزه انسان را از زشتی ها دور می کند

آیت الله شفیعی با بیان این که روزه گرفتن سبب دوری انسان از زشتی ها می شود، تصریح کرد: تشنگی انسان هنگام روزه گرفتن باید او را به یاد عذاب آخرت بیاندازد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان به داستانی درباره عدم وجوب روزه بر انسان مسافر اشاره کرد و گفت: شخصی روستایی که به زبان شهری آشنا نبود، خدمت پیامبر رسید و با لحن متفاوت خود از پیامبر اکرم سؤالی پرسید و پیامبر با همان لحن به او جواب داد.

وی اظهار داشت: پس از رفتن مرد روستایی اصحاب از پیامبر اکرم(ص) پرسیدند که آن مرد چه گفت پیامبر پاسخ داد او پرسید«آیا روزه در سفر کار خوبی است؟» و من جواب دادم «خیر، روزه در سفر جائز نیست»./9464/پ202/س

ارسال نظرات