۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۱۷۵۸۹۵

تغییرات گسترده در پ ک ک

خبرگزاری رسا ـ گروهک تروریستی پ ک ک در سطوح مختلف خود از جمله رهبری این گروهک، اقدام به تغییرات گسترده کرد.
پ ک ک

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، پ‌ک‌ک در بیانیه ای که 19 تیر ماه منتشر کرده اعلام کرد که از این پس جمیل بایک و بسه هوزات مشترکاَ رهبری سیاسی این حزب را برعهده خواهند داشت و مراد قاراییلان از مسئولیت ریاست شورای رهبری حزب کنار گذاشته شده است. این تصمیم در نهمین نشست عمومی کنگره خلق (کنگره جوامع کرد) اتخاذ شده است.
در حالی که پ‌ک‌ک هیچگونه دلیلی برای برکناری مراد قاراییلان که به عنوان جانشین عبدالله اوجالان، رهبر زندانی پ‌ک‌ک، به تنهایی ریاست شورای رهبری این حزب را برعهده داشته است اعلام نکرده، این گروهک تروریستی در سطوح مختلف خود نیز اقدام به تغییرات گسترده زده است.
گفته می شود نهمین نشست عمومی کنگره جوامع کرد در حالی در شمال عراق برگزار شد که حدود 160هیئت‌ نمایندگی از ترکیه، سوریه، عراق و ایران در آن شرکت داشته‌اند. ترکیب رهبری دو نفره (یک زن و یک مرد) در شاخه های پ‌ک‌ک در سوریه، عراق و ترکیه رعایت می‌شود و تنها گروه تروریستی پژاک، شاخه پ‌ک‌ک در ایران، از این قاعده مستثنی است.
این تغییرات در سطوح مختلف پ ک ک پس از آن انجام شد که مذاکرات مختلفی برای برقراری صلح بین اعضای ارشد این گروه و مقام های امنیتی دولت ترکیه برگزار شد. به نظر می رسد گفتگوی صلح بین پ ک ک و ترکیه به مذاق برخی از اعضای این گروهک تروریستی خوش نیامده است و آنها با اعمال این تغییرات تلاش دارند به مواضع پیشین خود برگردند./1415/9161/خ

ارسال نظرات