۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۷۵۹۱۳

اهدای چادر به دختران دامغانی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان همزمان با روز ملی عفاف و حجاب در مراسمی که با حضور جمع کثیری از مادران و دختران این شهرستان برگزار شد، حجاب را سنگری معنوی و مستحکم در برابر آسیب های اجتماعی دانست.
عکس تزييني است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، به همت جمعی از خیران و با هدف آشنایی دختران خردسال با موضوع حجاب جشنواره ای متبرک به نام حضرت رقیه(س) در محل مسجد امیرالمومنین(ع) دامغان برگزار و در آن به پنجاه دختر سه ساله چادر اهدا شد.

 

حجت الاسلام محمد حسن رستمیان، امام جمعه موقت دامغان در این مراسم که با حضور جمع کثیری از مادران و دختران این شهرستان برگزار شد، حجاب را سنگری معنوی و مستحکم دانست که دختران و زنان محجوب را از بسیاری از آسیب ها و خطرات حفظ می کند.

 

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان تصریح کرد: توجه بیش از پیش به مسئله عفاف و حجاب باید در اولویت برنامه خانواده ها و مسوولان قرار گیرد. آنچه امروز به عنوان بد حجابی شاهد آن هستیم نشانه عدم شناخت و درک درست جامعه از مواهب و زیبایی های فرهنگ حجاب است.

 

وی با اشاره به دیدگاه امام زین العابدین(ع) در باب وظایف والدین نسبت به فرزندانشان  گفت: پدر و مادرها در سه مورد از وظایفشان باید اهتمام بیشتری داشته باشند و حمایت و مراقبت دقیق تری بکار بندند و آن رشد جسمی، تربیت دینی و رشد اخلاقی فرزندان است.

 

حجت الاسلام رستمیان، هدف از برگزاری این جشنواره با نام معلم سه ساله دشت کربلا و هدیه کردن پنجاه چادر به دختران سه ساله را شروع آشنایی دختران با موضوع حجاب در خردسالی عنوان کرد و افزود: والدین با توجه به شرایط موجود و تاثیر محیط و رسانه ها بر کودکان باید نسبت به آموختن مفاهیمی مانند محرم و نامحرم و پوشش مناسب به بچه ها و در انتخاب اسباب بازی و مکان های آموزشی فرزندانشان حساسیت بیشتری داشته باشند./977/پ203/س

 

ارسال نظرات