۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۷۶۲۷۲
آیت الله شبستری:

پزشکان متخصص برای سلامتی مردم از شغل آزاد دست بکشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره ضرورت پرداختن به طرح پزشک خانواده گفت: متأسفانه برخی پزشکان متخصص حاضر نیستند از منافع و شغل آزاد دست بکشند، مردم نیز مقصر هستند که حاضر نیستند به پزشک خانواده مراجعه کنند و این فرهنگ نهادینه نشده است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در دیدار مدیران و کارکنان ادارات تامین اجتماعی و بهزیستی استان، اظهار داشت: با وجود این‌که طرح پزشک خانواده سال‌ها است که در کشور آغاز شده اما هنوز ضرورت و اهمیت این طرح میان خانواده ها جانیفتاده است.


وی با بیان این‌که رفع ایرادات وارده به این طرح نیازمند مشارکت بیمه‌گزاران، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است، تصریح کرد: متأسفانه برخی پزشکان متخصص حاضر نیستند از منافع و شغل آزاد دست بکشند، مردم نیز مقصر هستند که حاضر نیستند به پزشک خانواده مراجعه کنند و این فرهنگ نهادینه نشده است.


امام جمعه تبریز ادامه داد: متأسفانه فرهنگ غلطی میان مردم رایج شده که برای هر بیماری جزئی دنبال پزشک متخصص هستند، البته مقصر بخشی از این فرهنگ غلط نیز خود جامعه پزشکی هستند که نتوانسته‌اند اعتماد آن عده از مردم را جلب کنند، ضمن این‌که خود مردم نیز باید نسبت به این مسأله تغییر نگرش داشته باشند.


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ماه احیای ارزش‌ها و حقوق اجتماعی است، گفت: در دعای ماه مبارک رمضان می خوانیم که ثروت و بهداشت و درمان و پوشاک و لباس باید برای همگان باشد و مساوات در جامعه عملی شود.


وی با تأکید بر برقراری عدالت درمانی در کشور گفت: تشدید اختلاف طبقاتی به هیچ وجه درست نیست، هیچ خانواده ای نباید گرسنه و محروم بماند، مردم خیر به فکر محرومان باشند و به سازمان بهزیستی کمک کنند تا به شکل کامل به مردم فقیر و نیازمند و مددجو کمک رسانی کنند.


امام جمعه تبریز بر ضرورت کمک رسانی به مناطق زلزله زده ارسباران تاکید کرد و گفت: هنوز مناطق زلزله زده آذربایجان نیازمند کمک رسانی هستند که مسؤولان و مردم باید از مردم زلزله زده حمایت کنند و آنان را فراموش نکنند. زیر پوشش قرار دادن محرومان این مناطق از سوی سازمان های بیمه‌گر یکی از ضرورت‌ها است.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که بیمه اجتماعی و خدمات بهزیستی از مسائل ضروری و و حیاتی جامعه است که در حل مشکلات مختلف اجتماعی و اقتصادی مردم نقش بسیار مهمی دارد، گفت: باید همه افراد جامعه زیر پوشش بیمه قرار گیرند و از خدمات مختلف دستگاه های حمایتی بهره مند شوند چون این حق، حق همگانی است و در قانون اساسی به آن تاکید شده است./935/پ202/س

ارسال نظرات