۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۷۶۶۱۳
استاد حوزه و دانشگاه:

مباحثه علمی از آداب شب قدر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه مباحثه علمی را از آداب شب های قدر خواند و گفت: این مسأله نشان دهنده اهمیت و جایگاه علم از دیگاه دین مبین اسلام است.
مباحثه طلاب در حرم حضرت فاطمه معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام محمدعلی لیالی، اساتید حوزه و دانشگاه، صبح امروز، در طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان این که در سخنان حاج شیخ عباس قمی مباحثه علمی از آداب شب قدر عنوان شده است، اظهار داشت: این مهم نشان دهنده اهمیت و جایگاه علم‌ از منظر دین مبین اسلام و اهمیت آن در شب‌های قدر هم آمده است.

حجت الاسلام لیالی بر ضرورت تلاش مسلمانان جهت بهره گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان اشاره کرد و بیان داشت: روزه داران باید تلاش کنند در ماه میهمانی خداوند، ابعاد وجودی خود را در ابعاد فردی، اجتماعی و عرصه‌های معرفتی کامل کنند.

وی با بیان این که امسال طرح ضیافت اساتید دانشگاه علوم پزشکی لرستان با موضوع مباحثه تاریخ و تمدن اسلامی برگزار می شود، ابراز داشت: این موضوع بحثی سهل و ممتنع است.

این استاد حوزه علیمه قم تصریح کرد: آسان بودن بحث به این دلیل است که مسابقه فرهنگ و تمدن مسلمانان را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ممتنع بودن این موضوع به این جهت است که در مقوله فرهنگ و تمدن اسلامی بزرگان و صاحب ‌نظرانی حضور یافته‌ اند که هر کدام آرا و نظرات مختص به خود ارائه داده و به عبارت دیگر در این بحث اختلاف نظر فراوانی وجود دارد.

این استاد دانشگاه در ادامه با برشمردن اندیشمندان حوزه فرهنگ و تمدن گفت: علی ولایتی بیش از 15 سال وقت خود را به تألیف پنج جلد کتاب در این حوزه اختصاص داده که نحوه تعالی یا صعود و نزول فرهنگ را نشان داده و می‌تواند یکی از منابع و ارجاعات ما در این زمینه باشد./9451/پ203/غ

ارسال نظرات