۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۷۶۶۶۰
استاد حوزه علمیه زنجان:

سازمان‌های حافظ حقوق بشر باید ثابت کنند فرمایشی نیستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی زنجانی با فرمایشی خواندن سازمان های حافظ حقوق بشر گفت: سازمان‌هایی که برای تأمین حقوق آزادی تمام کشورها تاسیس شده اند؛ اما حق فسخ قانون و وتو را برای 5 کشور قائلند؛ کجا حافظ آزادی جهان تلقی می‌شود.
حقوق بشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، آیت الله سید محمد حسینی زنجانی، استاد خارج فقه و اصول بعد از ظهر امروز در مسجد جامع زنجان با اشاره به مقام شامخ و رفیع امام(ع) گفت: پیامبر(ص) بارها در روایات گفته اند که هر کس امام زمان خودش را نشناسد و بمیرد، به مرگ جاهیلت مرده است؛ پس باید توجه داشت که مقام امام(ع) چقدر بلند است که اگر شخص امامش را نشناسد به مرگ جاهلیت می میرد و در حقیقت تغییری در زندگی اش حاصل نشده است.


وی افزود: هر کس امامش را نشناسد به جرأت می توان گفت که با توحید از دنیا نخواهد رفت.

 

آیت الله حسینی زنجانی در ادامه با ذکر مثالی برای سخن خود افزود: در جنگ احد هم دیدیم که مسلمانان شکست سختی خوردند؛ زیرا امام و رهبر خود را به خوبی نشناخته بودند و حرف وی را با تمام وجود قبول نکردند که گفته بود « هر اتفاقی افتاد شما از روی این تپه حرکت نکنید» و دیدیم که شکست خوردند؛ پس می توان نتیجه گرفت که عدم شناخت و در پی آن گوش نکردن به فرامین امام (ع) باعث شکست است.


وی در ادامه با تشریح مسأله معرفت الله اظهار کرد: انسان هر قدر توحید و خداشناسی او زیاد باشد، به همان اندازه هم برای پرسش های خود جواب پیدا خواهد کرد؛ پس باید ارزش معرفت الله را بدانیم و شناخت و معرفت خود را بالا ببریم که در واقع معرفت الله پیدا کردن، مانند پیدا کردن کیمیا و مروارید است.


این استاد اخلاق حوزه علمیه زنجان در ادامه با اشاره به این که وضع قانون حلال و حرام تنها برای خدا است، افزود: در نظام اسلامی جعل قانون فقط و فقط مختص خدا است و غیر از او اگر کسی قانون حلال و حرام وضع کند، قانون جاهلیت است و هیچ کس حق جعل حرام و حلال را ندارد جز خدای متعال.


این استاد خارج فقه و اصول در ادامه با انتقاد از سبک جوامع غربی تصریح کرد: اگر توحید در جامعه حکمفرما نباشد، جامعه به هرج و مرج کشیده می شود مانند جوامع غربی؛ حال هر چه می خواهند اسمش را بگذارند؛ قرن 21، تمدن، دموکراسی و یا هر چیز دیگری که باشد، متاسفانه الان این دست و دل بازی ها در ریختن خون مردم بی گناه به علت نبود توحید در جوامع غربی است.


وی افزود: و اگر قرار باشد قانون فقط و فقط مختص طبقه پایین جامعه باشد و بالا دستی ها بویی از قانون نبرند، قانون جاهلیت خواهد بود.


آیت الله حسینی در ادامه با انتقاد از سبک مدیریت سازمان های حقوق بشری خاطرنشان کرد: سازمانی که اسمش گسترش حقوق آزادی بین کشورها است، چرا حق فسخ و از بین بردن قانون و حق وتو را برای 5 کشور قائل است؟ و کجای این آزادی و حقوق بشر است؛ پس این هم جزء قوانین جاهلیت است.


وی در ادامه افزود: برخی عرب‌ها فکر می کنند که آمریکا برای احقاق حقوق آنان به خلیج فارس آمده در حالی که همه می دانند برای تامین منافع خود به اینجا آمده است نه تامین حقوق عرب ها.


استاد خارج فقه و اصول در پایان با اشاره به آیه 33 سوره احزاب با هشدار به زنانی که در خیابان ها زیاد رفت و آمد می کنند گفت: خانم ها توجه داشته باشند که خداوند می فرماید «و لا تبرّجن تبرّج الجاهلیه الاولی» یعنی خود را در معرض دید مردم قرار ندهید و ارزش وجودی خود را به حراج کم ارزش نگذارید! بلکه خداوند وظیفه بسیار مهمی را به عهده شما گذاشته که از دست مردان خارج است و آن تربیت فرزند است که البته این کار با خیابان گردی های بی حاصل منافات دارد. /949/پ201/س

ارسال نظرات