۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۷۶۷۷۴
مدیریت منطقه پنج حوزه های علمیه خواهران:

مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در سایه تقویت حوزه های علمیه محقق می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران، پاسخگویی به شبهات دینی، سیاسی و معرفتی را یکی از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه و روحانیت دانست و گفت: امروز حوزه های علمیه ما باید پویا و قوی باشند تا بتوانند هزاران شبهه ای که دشمن علیه اعتقادات دینی ما ترویج کرده پاسخگو باشند.
نشست خبري حجت الاسلام غفاري، مدير منطقه پنج

حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حوزه های علمیه را مرکز نشر و گسترش معارف ارزشمند دین مبین اسلام دانست و گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت مراکز حوزوی هستیم.

وی با اشاره به این که مدیریت منطقه پنج حوزه علمیه خواهران از سال 86 فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: این منطقه شامل دو استان مازندران و گلستان بوده و در حال حاضر در مقطع سطح دو  هزار و 614 طلبه خواهر در مدارس علمیه مازندران و هزار و 171 طلبه در مدارس علمیه گلستان مشغول به تحصیل هستنذ. 

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران با بیان این که تاکنون هزار و 100 طلبه در مازندران و 886 طلبه از مدارس علمیه گلستان فارغ التحصیل شده اند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه میزان استقبال برای تحصیل در مدارس علمیه خواهران هر سال بیشتر می شود و امید بخش است.

حجت الاسلام غفاری از فعالیت 31 مدرسه علمیه در استان های مازندران و گلستان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 19 مدرسه در مازندران و 12 مدرسه در گلستان فعال هستند.

وی در ادامه سخنان خود پاسخگویی به شبهات دینی، سیاسی و معرفتی را یکی از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه و روحانیت دانست و افزود: امروز حوزه های علمیه ما باید پویا و قوی باشند تا بتوانند هزاران شبهه ای که دشمن علیه اعتقادات دینی ما ترویج کرده پاسخگو باشند.

حجت الاسلام غفاری خاطرنشان کرد: حوزه علمیه مازندران دارای سه مؤسسه آموزش عالی حوزوی و یک مؤسسه تخصصی فقه و اصول با 138طلبه در سطح سه و حوزه علمیه گلستان نیز دارای یک مؤسسه آموزش عالی حوزوی با 103 طلبه فعالیت می کند.

وی با اشاره به این که امروز اعتقادات و باورهای مردم به ویژه نسل جوان بیش از گذشته در معرض خطر قرار دارد، افزود: حوزه به عنوان یکی از مهم ترین مراکز دینی باید برای پاسخگویی به این شبهات برنامه داشته باشد.

مدیرمنطقه پنج حوزه علمیه خواهران بر ضرورت استفاده از شیوه های نوین تبلیغ به منظور پاسخگویی به شبهات دینی تأکید کرد و گفت: باید با برنامه ریزی صحیح در برابر هجمه های گسترده دشمنان ایستاد و نسل آینده را در تهاجم آنها حفظ کرد.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان و ابزار خود را برای مقابله با اسلام ناب به کار گرفته اند، افزود: آنها تلاش می کنند تا چراغی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا روشن کرده را خاموش کنند.

مدیرمنطقه پنج حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که امروز خطر نحله های فرهنگی جامعه اسلامی و نسل جوان ما را به شدت تهدید می کند، تصریح کرد: باید برای مقابله با این تهاجم فرهنگی دشمنان مدارس علمیه تقویت شوند.

حجت الاسلام غفاری به بیان مهم ترین اقدامات صورت گرفته از سوی این مدیریت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست هم اندیشی اتاق فکر رسانه استان مازندران با حضور مدیر کل صدا و سیمای مازندران و مبلغان برجسته مدارس علمیه این استان، برگزاری همایش حضور  ویژه برنامه افتتاحیه مدارس علمیه خواهران منطقه پنج در دو استان مازندران و گلستان با حضور مسؤولان استانی همچنین طلاب جدید الورود، برگزاری نشست خبری مدیریت منطقه پنج همزمان با پذیرش سراسری حوزه های علمیه خواهران، برگزاری نشست مدیریت استان، مؤسسان، هیأت امنا و مدیران مدارس علمیه گلستان با استاندار گلستان، برگزاری همایش طنین وحدت با همکاری دانشگاه ادیب مازندران به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه، برگزاری اجلاس منطقه ای مدیران و معاونان مدارس منطقه پنج و برگزاری جلسات متعدد همچنین دیدار با مسؤولان سیاسی و مذهبی منطقه پنج از جمله مهم ترین این اقدامات بوده است./950/ت302/پ

ارسال نظرات