۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۷۶۸۶۴
نماینده خبرگان رهبری:

طلاب از پرداختن به حاشیه‌های غیرعلمی پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: امروز روحانیت در راستای حفظ و صیانت از ارزش های اسلامی در خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمنان دین قرار دارد.
پورمحمدي، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع تعدادی از طلاب مدارس علمیه مراغه اظهار داشت: آموختن علم به منظور تزکیه، تطهیر و در نهایت بهره مندی از این توشه برای هدایت امت اسلام از مهم‌ترین وظایف روحانیان است.


امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که رسالت اصلی طلاب کسب علوم دینی و هدایت جامعه است و باید از پرداختن به دیگر امور پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه تنها یک نهاد آموزشی نیست بلکه به عنوان نهاد انسان ساز رسالت خود را برای توسعه فرهنگ دینی باید ایفا کند.


وی اشتغال طلاب به اموری غیر از تحصیل در دوران طلبگی را آفتی بزرگ برای تربیت علمای فاضل و مهذب در حوزه‌های علمیه دانست و گفت: حضور منظم در کلاس های درس، مدیریت زمان در تحصیل، زمان‌شناسی و توجه به دغدغه‌ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه های علمیه لازمه توفیق طلاب در آینده است.


نماینده خبرگان رهبری مردم‌داری، حسن خلق، توجه به مبانی تربیتی و معنوی در خانواده، آشنایی با مسائل روز، شبهه‌شناسی، بصیرت و ولایت مداری را از ویژگی‌های طلاب موفق دانست و گفت: با توجه به شرایط امروز منطقه و جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند طلاب و مبلغان دینی مهذب و فاضل هستیم.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: جامعه امروز ایران و جهان اسلام و تشیع بیش از هر زمان دیگری نیازمند روحانیان و طلابی فاضل و عامل است که این امر با جدیت و نظم در تحصیل همراه با تهذیب نفس از سوی طلاب علوم دینی در دوران تحصیل در دروس حوزوی محقق خواهد شد.


وی با تأکید بر این‌که امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه نیازمند علما و فضلای متقی است، گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری کلان دشمنان اسلام در عرصه های فرهنگی و ترویج عقاید التقاطی علیه باورهای اسلامی حضور فعال طلاب در جامعه و مقابله با شبهات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


امام جمعه مراغه در پایان با تأکید بر این‌که طلاب باید به علم روز مجهز شده و شرایط زمانی در تبلیغ دین را در نظر بگیرند، افزود: روحانیت در تمام اعصار مدافعان واقعی و خط مقدم دفاع از ارزش های اسلامی بوده و امروز نیز در راستای حفظ و صیانت از ارزش های اسلامی در خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمنان دین قرار دارد./935/پ202/س

ارسال نظرات