۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۷۶۹۷۵
امام جمعه شبستر:

سیره حضرت خدیجه الگویی برای زوج های جوان است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: سیره و منش حضرت خدیجه(س) در ازدواج می تواند، الگویی برای زوج های جوان جامعه باشد.
 حضرت خديجه

حجت الاسلام علی محمدزاده، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه سالروز وفات حضرت خدیجه(س) ترتیب یافت، اظهار داشت: حضرت خدیجه در 24 سال زندگی مشترک با پیامبر اسلام، همواره پشتیبان و مایه آرامش رسول خدا بود و خدمات بسیاری برای ترویج دین مبین اسلام انجام داد.


وی با بیان این‌که حمایت‏های مالی، روحی، عاطفی آن بانوی مکرم اسلام از حضرت محمد(ص) در ترویج اسلام و رسالت نبی اکرم بسیار ارزشمند و قابل اهمیت بود، خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه پس از ازدواج با پیامبر، دارایی‏اش را به ایشان بخشید تا آن را هرگونه می‏خواهد صرف کند.


امام جمعه شبستر افزود: رسول اسلام(ص) می‏فرماید؛ «هیچ ثروتی به اندازه ثروت خدیجه برای من سودمند نبود». بنابراین یکی از مهم ترین درس‌هایی که از آن بانوی مکرم اسلام می توان آموخت؛ این است که در راه دین خدا باید از جان و مال گذشت، مـتأسفانه امروزه عده‌ای تنها شعار این خصلت را می دهند.


حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که حضرت خدیجه با اعطای ثروت خود دین بزرگی در ترویج اسلام بر عموم مسلمانان جهان دارند، تصریح کرد: وفاداری این بانوی آسمانی در راه رسیدن به اهداف والای همسر خویش، امروز پس از گذشت بیش از 1400 سال همواره تحسین بشریت و آزاد‌اندیشان جهان را به دنبال داشته است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که معرفی شخصیت حضرت خدیجه(س) را نباید محدود در مساعدت مالی ایشان از رسول خدا(ص) خلاصه کرد، گفت: متأسفانه فضائل علمی، اخلاقی و معرفتی حضرت خدیجه(س) مورد غفلت واقع شده است، آن حضرت با وجود این‌که از اشراف‌زادگان دوران خود بود، اما زندگی ساده‌ای را برگزید.


معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: همین خصلت نیکوی حضرت خدیجه(س) برای خیر دنیا و آخرت ما کافیست، گاه برخی از مردم پس از کسب مال و مکنت خدا را فراموش می کنند، اما آن بانوی بزرگوار در عین دارندگی، با فردی ازدواج کرد که می دانست اموال قابل توجهی ندارد.


حجت الاسلام محمدزاده افزود: سیره و منش حضرت خدیجه(س) در ازدواج می تواند، الگویی برای زوج های جوان جامعه باشد، همین مسأله موجب شد تا عشق و علاقه حضرت محمد(ص) نسبت به حضرت خدیجه(س) بی حد و حصر باشد، تا جایی که پس از رحلت همسرشان نیز همواره از وی به نیکی یاد می کرد.


وی عدم ازدواج مجدد پیامبر اکرم در دوران حیات حضرت خدیجه را نشانگر جاذبه های معنوی و فضائل اخلاقی بی شمار آن بانوی مکرم اسلام دانست و گفت: سبک زندگی، همسرداری، آداب و اخلاق حضرت خدیجه(س) می تواند الگویی تمام عیار برای دختران تازه عروس جامعه برای دوام زندگی مشترک بر پایه محبت، عشق و عاطفه باشد./935/ت302/ب

ارسال نظرات