۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۷۶۹۷۶
پژوهشگر قرآن:

توبه از مظاهر زیبایی است

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر قرآنی با بیان این که توبه چون مبارزه با نفس است، از مظاهر زیبایی است، گفت: صداقت، پاکی و فداکاری زیبا است، اما اگر هر چیزی عاقلانه نباشد از زیبا بودن خارج شده و در زمره زشتی ها قرار می گیرد.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، محمد جعفر غفرانی، مفسر و پژوهشگر قرآن، صبح امروز در همایش عفاف و حجاب که در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار شد، در ابتدا با اشاره به آیات بخشندگی خداوند گفت: خداوند هرچه به ما عطا کرده به معنای بخشیدن نیست بلکه امانت داده است و فرصت استفاده از این امانت ها را نیز داده است که چگونه از آن استفاده می کنیم.

غفرانی در ادامه با اشاره به تعریف زیبایی خاطر نشان کرد: زیبایی رعایت تناسب منطقی میان پدیده ها و ابراز و ارضا به موقع توانایی ها است؛ پس انسان همواره خواستار زیبایی است و هیچ موجودی به اندازه انسان از زشتی و پلیدی متنفر نیست.

این مفسر و پژوهشگر قرآن در ادامه با سرایت دادن زیبایی به پدیده های دیگر تصریح کرد: با کمی تأمل در می یابیم که توبه زیبا است؛ چون مبارزه با نفس است.

وی ادامه داد: صداقت، پاکی و فداکاری زیبا است، اما اگر هر چیزی عاقلانه نباشد از زیبا بودن خارج شده و در زمره زشتی ها قرار می گیرد.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به اصرار انسان برای پوشش پیدا کردن برای هر چیزی از باب زیبایی بخشیدن به آن افزود: انسان ها و به ویژه بانوان دوست دارند به سبب این که پوشش مظهر زیبایی است، برای هر چیزی پوششی پیدا کنند؛ از این رو حتی برای میز هم رو میزی تهیه می کنند و این مسأله نشان می دهد که انسان در فطرت خود به پوشش و پوشاندن علاقه‎مند است.

وی در ادامه با اشاره به فراگیر بودن حجاب و پوشش در جهان اظهار داشت: حجاب و پوشش اختصاص به ایران و اسلام ندارد؛ بلکه این فرهنگ نشأت گرفته از فطرت انسان که از زمان های گذشته نهادینه شده است؛ بنابراین اگر با اندکی تأمل پی می بریم که در گذشته اغنیا همواره پوشیده و فقرا و برده ها عریان بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زن گاهی فراموش می کند چه ارزش و مقام والایی دارد، اما در هر حال هر زنی، زیبا و مظهر جمال الهی است./949/پ202/غ

ارسال نظرات