۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۷۷۰۳۸

کره شمالی: کشتی کوبا را تحویل دهید

خبرگزاری رسا ـ دولت کره شمالی اعلام کرده است که این کشتی حامل تسلیحات قدیمی کوبا بوده است و برای تعمیر این تسلیحات راهی کره شمالی شده بود.
کشتي کوبايي حامل سلاح

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، وزارت خارجه کره شمالی از پاناما خواست که بدون هیچ تاخیری کشتی توقیف شده این کشور و خدمه آن را آزاد کند.
دولت کره شمالی اعلام کرده است که این کشتی حامل تسلیحات قدیمی کوبا بوده است و برای تعمیر این تسلیحات راهی کره شمالی شده بود.
پاناما از سازمان ملل خواسته است که وارد عمل بشود و اعلام کند که آیا ارسال این تسلیحات برخلاف قطعنامه های تحریم سلاح علیه کره شمالی است یا خیر.
دولت کوبا مسئولیت ارسال این تسلیحات را پذیرفت و گفت که این تجهیزات شامل موشک های قدیمی است که برای تعمیر به کره شمالی فرستاده می شده است و باید پس از تعمیر توسط کره بازگردانده شود.
پاناما می گوید که مشخصات دقیق محموله کشتی اعلام نشده بود و به همین دلیل ماموران امنیتی پلیس مظنون شدند که این کشتی حامل مواد مخدر باشد.
گفتنی است چندی پیش دولت پاناما اعلام کرده بود که این کشور، یک کشتی با پرچم کره شمالی، حامل تجهیزات موشکی را توقیف کرده است. ریکاردو مارتینلی، رئیس جمهوری پاناما در این خصوص گفته بود: بازرسان، کشتی را به ظن قاچاق مواد مخدر جستجو کرده اند که در آن تجهیزات نظامی پیدا کرده اند ./1415/9161/خ

ارسال نظرات