۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۷۷۰۸۱
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت تأکید کرد:

ترویج فرهنگ اسلام و مقابله منطقی با فرهنگ غرب

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) مقابله با فرهنگ‌های ضد دین و بیگانه را ضروری دانست و خواستار تلاش برای رعایت اصول ارزشی، رعایت اخلاق اسلامی و رعایت مودت و محبت در میان خانواده و پیاده کردن فرهنگ فاطمی‌(س) و فرهنگ حضرت خدیجه کبری‌(س) در میان جامعه شد.
حجت الاسلام محمدحسن اختري دبيرکل مجمع جهاني اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران سالروز وفات حضرت خدیجه کبری‌(س) را تسلیت گفت و اظهار کرد:‌ این بانوی بزرگ اسلام، رکنی از ارکان اسلام و از حامیان بزرگ پیامبر اکرم‌(ص) بود.

 

وی با بیان اینکه مصیبت رحلت خدیجه کبری‌(س) قلب رسول اکرم‌(ص) را به درد آورد و برای او حزن و اندوه بسیار همراه داشت، افزود: زندگانی حضرت خدیجه کبری‌(س) بسیار ارزشمند است و ضروری دارد که آن را مورد توجه قرار دهیم که یک زن و یک بانو در آیین اسلام چه جایگاه برجسته‌ای دارد و تاکجا می‌تواند اوج بگیرد که جبرئیل امین از پیامبر درخواست می‌کند سلام او را به خدیجه برساند.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) با بیان اینکه خدیجه کبری‌(س) الگوی زنان مسلمان شایسته است و باید به مقام این زن و مقام زن احترام بگذاریم، ابراز کرد: مسأله همسرداری، تأثیرگذاری و نقش اجتماعی زن در دین مقدس اسلام به انداز‌ه‌ای گسترده دیده شده که برای مسلمانان و به ویژه برای ما شیعیان، بسیار ارزشمند است که سیره پیشوایان و سیره زندگانی ائمه اطهار‌(ع) را در زندگی خود الگو قرار دهیم.

 

تقویت بنیان خانواده با مودت و محبت بیشتر

 

وی با اشاره به علاقه و محبت پیامبر اکرم‌(ص) به حضرت خدیجه‌(س)، بر نشان دادن مودت و محبت در زندگی و ابراز آن برای تقویت بنیان خانواده تأکید کرد و ادامه داد: امروز یکی از خطرهایی که برای جامعه وجود دارد خطر بی‌ثباتی در خانواده‌ها است، تزلزلی که امروز در اساس بنیان خانواده‌های غیرمسلمان به وجود آمده و آنان را دچار رنج کرده است، می‌رود تا در بین خانواده‌های مسلمان نیز به وجود آید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری گفت: پدر و مادر باید در تربیت نسل و برای حمایت و دفاع از دین مقدس اسلام‌ تلاش و مبارزه کنند و این همان جایگاه و نقشی است که زن در میان جامعه می‌تواند داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: زن در جامعه اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب، به عنوان یک انسان ارزشمند و نقش‌آفرین و تأثیرگذار در همه ابعاد زندگی و همه زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و قضایی حضور فعال دارد و این خود نقش برجسته او را نشان می‌دهد.

 

مقابله منطقی با فرهنگسازان غربی

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت‌(ع)، ضروری دانست: باید به مسائل و گرایش‌های فرهنگ غرب و مسأله تهاجم فرهنگی که جامعه اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده است بیشتر توجه کنیم و از روش‌های عقلانی و منطقی با این فرهنگ و فرهنگسازان غربی مقابله کرده و فرهنگ اسلامی را در جامعه گسترش دهیم.

 

وی بر حجاب و عفاف زن و مسأله حیا در میان جامعه برای مردان و زنان به عنوان اصلی اساسی برای حفظ و صیانت از گزندهای اجتماعی تأکید کرد و افزود: هرکس در خانواده خود به صورت فردی و در جامعه به صورت اجتماعی وظیفه دارد برای اعتلای دین خدا تلاش کرده و نگذارد فرهنگ بی‌بندوباری روز به روز در میان جامعه رونق پیدا کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری با بیان اینکه برخی خواسته و برخی ناخواسته با رفتار خود آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، مقابله با فرهنگ‌های ضد دین و بیگانه را ضروری دانست و خواستار تلاش برای رعایت اصول ارزشی، رعایت اخلاق اسلامی و رعایت مودت و محبت در میان خانواده و پیاده کردن فرهنگ فاطمی‌(س) و فرهنگ حضرت خدیجه کبری‌(س) در میان جامعه شد.

 

کنگره جهانی امام مجتبی

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن میلاد باسعادت امام حسن مجتبی‌(ع)، از برگزاری کنگره جهانی امام مجتبی‌(ع) تا چند ماه دیگر خبر داد و از همه اساتید، دانشمندان، محققان و پژوهشگران در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها دعوت کرد با پژوهش‌های خود نسبت به سیره مبارک امام حسن مجتبی‌(ع) تلاش کنند.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) با بیان اینکه امروز اگر شاهدیم هجمه‌های سنگین از سوی دشمنان اسلام از جبهه‌های مختلف علیه تشیع و مکتب اهل بیت‌(ع) وجود دارد برای آن است که این مکتب هنوز شناخته نشده است، گفت: وهابیت بیش از بیست میلیون کتاب علیه تشیع و مکتب اهل بیت‌(ع) نوشته و پخش کرده‌اند و باید با ترویج مکتب اهل بیت‌(ع)، اندیشه وهابیت و بطلان این اندیشه را به جهانیان نشان دهیم./920/پ202/ی

ارسال نظرات