۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۷۷۰۹۹
مسؤول امور بانوان فرمانداری دامغان:

حضرت خدیجه اسوه ایمان زنان مسلمان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور بانوان فرمانداری دامغان حضرت خدیجه(س) را مایه آرامش و تسلای خاطر رسول خدا دانست و اظهار داشت: ام المؤمنین نمونه بارز همسر و مادری مسلمان بود که تمام عمر در راه عقیده و رسالتش پیکار کرد.
وفات حضرت خديجه کبري (س)

فاطمه ایمانی، کارشناس امور بانوان فرمانداری دامغان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در این شهرستان با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س)، زنان جامعه اسلامی را به دقت و بررسی زندگی پربار این بانوی نمونه توصیه کرد و گفت: دور اندیشی، درایت، عفت، پاکدامنی، کرم و سخاوت آن حضرت حتی قبل از ازدواج با پیامبر اسلام، از وی زنی پرهیزکار و مورد احترام همگان ساخته بود.

 

وی افزود: حضرت خدیجه(س) اسوه خشوع و ایمان زنان مسلمان دانست. وی از ثروتمندان مکه بود و بارها تاریخ نگاران از او به عنوان «بانوی خردمند» و یا «بانوی زنان قریش» نام برده اند. اما هرگز از یاری فقرا روی برنگرداند و خانه اش همواره کعبه آمال نیازمندان بود.

 

عضو منتخب شورای اسلامی فولاد شهر، داشتن القابی همچون ملکه بطحاء، طاهره، مبارکه و سیده زنان، قبل از اسلام را نشانه شخصیت و جایگاه والای خدیجه کبری(س) برشمرد و خاطرنشان کرد: وی همواره مبعث پیامبر خاتم(ص) را انتظار می کشید و بارها از «ورقه بن نوفل» و دیگر علمای زمان جویای نشانه های آمدن نبی اعظم(ص) شده بود.

 

برترین آموزه زندگی حضرت خدیجه همسر و مادری متعهد بودن است

 

کارشناس امور بانوان فرمانداری دامغان، برترین آموزه زندگی پربار خدیجه کبری(س) را درس همسر و مادری متعهد بودن دانست و تاکید کرد: آن حضرت در طول 24 سال زندگی مشترک با پیامبر اکرم خدمات بسیاری به آن بزرگوار و دین اسلام ارائه کرد، که حمایت های مالی، و عاطفی از اسلام و رسول خدا(ص) و یاری بی دریغ ایشان در حالی که همه به عناد و دشمنی مشغول بودند از آن جمله است.

 

وی تولد و رشد یافتن برترین زنان عالم حضرت فاطمه(س) در دامان خدیجه(س) را واضح ترین نشانه جایگاه بی بدیل او در عالم خلقت عنوان کرد و افزود: پیامبر اسلام کرارا از او تعریف می نمود و بر سایر همسرانش ترجیح می داد. به گونه ای که آنها به حضرت خدیجه(س) رشک می ورزیدند، بدان سبب که رسول خدا(ص) بسیار او را یاد می کرد.

 

فاطمه ایمانی، گسترش اسلام در سالهای ابتدایی را مرهون وقف ثروت ام المؤمنین در این راه عنوان کرد و گفت: او انسانی روشن بین، باگذشت، طالب معنویات، وزین و معتقد به حق و حقیقت بود. آنچنان که پیامبر اسلام هرگاه از تکذیب و آزار قریش محزون می گردید هیچ چیز جز یاد و دیدار خدیجه کبری(س) آن حضرت را مسرور نمی کرد./977/ت303/ب

ارسال نظرات