۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۷۷۲۵۱
امام جمعه بیرجند:

مهجوریت و بی توجهی به محتوای قرآن مهم ترین آسیب جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند مهجویت قرآن و بی توجهی به تفسیر و محتوای قرآن کریم را مهم ترین آسیب جامعه دینی امروز عنوان کرد.
علي رضايي امام جمعه بيرجند
حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که قرآن حتی در شب قدر هم مهجور است و به تقسیر و محتوای آن توجهی نمی شود گفت: در جامعه امروز توجه به چاپ، صوت، تجوید و ظاهر قرآن بیش از محتوا است.
وی افزود: مهجوریت قرآن در جامعه امروز به حدی زیاد شده است که ما در مشکلات مختلف به جای رجوع به قرآن و تدبر در آن به حواشی روی آورده و به جای مراجعه به کتاب خالق به کتاب مخلوق مراجعه می کنیم.
امام جمعه بیرجند با بیان این که مردم در ماه رمضان که ماه نزول قرآن است هم به ظواهر آن می پردازند، گفت: بعضی ها به بهانه این که قرآن کلام فوق بشری است و برای انسان قابل درک نیست از تدبر در آن خودداری می کنند این درحالی است که خداوند در قرآن می فرمایند روایات خود را به قرآن عرضه کنید و صحت آن را با قرآن بسنجید بر همین اساس فهم و تدبر در قرآن برای انسان ممکن است.
حجت الاسلام رضایی بیرجندی با بیان این که آیات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی قرآن به بهانه های مختلف نادیده گرفته می شود، گفت: تا زمانی که تدبر در قرآن سرلوحه برنامه زندگی روزانه مردم قرار نگیرد نمی توانیم انتظار اصلاح جامعه و تحقق سبک زندگی اسلامی را در میان مردم داشته باشیم.
وی ادامه داد: متون قرآنی ارایه شده در دانشگاه ها نه تنها کاربردی نیست بلکه به اندازه ای کم است که بیشتر دانشجویان نمی توانند به درستی قرآن را تلاوت کنند.
امام جمعه بیرجند با بیان این که بیشتر مردم جامعه نمی توانند قرآن را درست تلاوت کنند گفت: بی توجهی به محتوا، عمل نکردن به قرآن، اولویت ندادن به قرآن درکارهای مختلف، غلط خوانی قرآن و استفاده نمادین از قرآن از مهم ترین نشانه های مهجوریت قرآن در جامعه ما است.
حجت الاسلام رضایی ادامه داد: گسترش جلسات تفسیری قرآن، نذر برای تلاوت و ارایه تفسیرهای قرآنی برای کودکان ونوجوانان از مهم ترین عواملی هستند که می توانند مهجوریت قرآن را در جامعه کم رنگ کنند.
وی یادآورشد: یکی از موضوعات مهمی که پیامبر اکرم(ص) در روز قیامت از آن در نزد خداوند شکایت می کنند مهجوریت قرآن در میان امت است، بنابراین اگر نمی خواهیم در قیامت جزء کسانی باشیم که موجب مهجوریت قرآن در جامعه شدیم باید توجه بیشتری به تدبر و تفسیرقرآن کریم داشته باشیم./9313/ت302/پ
ارسال نظرات