۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۷۷۳۹۸
حجت الاسلام رضوانی نسب:

شجاعت دولت احمدی نژاد در انجام کارهای بزرگ ستودنی است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به برخی نقاط ضعف و قوت دولت نهم و دهم پرداخت و گفت: امیداریم در دولت جدید به این مسائل توجه شود.
حجت الاسلام عباس رضواني نسب

حجت الاسلام عباس رضوانی نسب عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، برجسته شدن ارزش ها و شعارهای انقلاب را از مهم ترین نقاط قوت دولت نهم و دهم دانست و اظهار داشت: طرح شعار عدالت محوری خود از مسائل مهمی است که در این دولت مطرح شد.


وی دیپلماسی این دولت را با روحیه انقلابی دانست و گفت: این که در مقابل نظام سلطه ادعای عزت ملی کنیم و انفعال نداشته باشیم بسیار مهم است؛ ارتقای جایگاه کشور در عرصه سیاست خارجی، خروش در برابر زروگویی های غرب، ایستادگی، توقف روند غرب باوری و غرب زدگی که در دولت های قبلی وجود داشت و دفاع از حقوق هسته ای ملت مهم ترین نقاط قوت این دولت بود.


امام جمعه موقت فردوس با بیان این که رییس جمهور از جنس مردم بود، افزود: ساده زیستی رییس جمهور، تلاش های جمعی دولت، خستگی ناپذیری و پشتکار از جمله نکات مثبت بود، همچنین عدم وابستگی دولت به جریانات و گروه های مختلف بسیار مهم است؛ سفرهای استانی، دولت را با واقعیت های زندگی مردم آشنا می کرد.

 

دولت برای انجام کارهای بزرگ شجاعت داشت

حجت الاسلام رضوانی نسب شجاعت دولت در انجام کارهای بزرگ را تحسین کرد و گفت: این دولت جرأت مقابله با مفاسد اقتصادی را داشت هرچند در این زمینه به نتیجه مطلوب نرسید اما قدم های خوبی برداشته شد.


وی با بیان این که دولت کارهای خوبی در اقتصاد شروع کرد، ابراز داشت: طرح تحول اقتصادی که دولت آقای احمدی نژاد شروع کرد نقطه قوت خوبی در این زمینه بود.


امام جمعه فردوس مهم ترین نقطه ضعف این دولت را در بخش فرهنگ دانست و گفت: هرچند این دولت با شعارهای اصیل ارزشی روی کار آمد اما توجه دقیقی به فرهنگ نشد و متأسفانه فعالیت فرهنگی جزو اولویت ها به حساب نمی آمد.


کارهای تشریفاتی و ویترینی مشکلات فرهنگی را حل نمی کند
حجت الاسلام رضوانی نسب انجام کارهای تشریفاتی و ویترینی در زمینه فرهنگی را درست ندانست و خاطرنشان کرد: باید توجه جدی نسبت به مقوله فرهنگ می شد؛ امیدواریم دولت جدید به این بخش توجه کند و مظلومیت فرهنگ را جدی بگیرد هرچند که طبق شعارهایی که تا کنون ارائه شده است برنامه های این دولت مشخص نیست و معلوم نیست به کجا خواهد رسید.


وی عدم اجرای کامل و صحیح طرح تحول اقتصادی را یکی از نقاط ضعف دولت احمدی نژاد خواند و گفت: در طرح هدفمندی یارانه ها وضعیت کارخانه ها و صنایع در نظر گرفته نشد.


امام جمعه موقت فردوس بخشی از این مشکلات را ناشی از عدم اولویت بندی در کارها دانست و اظهار کرد: اگر این دولت اولویت بندی درستی داشت تورم مهار می شد، منابع ارزی نیز باید مدیریت می شد؛ بی تدبیری در بحث تحریم نیز موجب شد نتوانند آن را به خوبی مدیریت کنند.


حجت الاسلام رضوانی نسب استفاده از نیروهای جوان و متخصص را تأیید کرد و ادامه داد: البته در برخی ادارات و بخش ها ضعف مدیریت مشخص بود؛ توجه ویژه ای نسبت به اشتغال زایی و بهره وری نبود.


کمرنگ شدن ارتباط دولت با نخبگان حوزوی و دانشگاهی نقطه ضعف بزرگی بود
وی ارتباط کم با نخبگان را یکی دیگر از نقاط ضعف دولت فعلی عنوان کرد و گفت: به ویژه نحوه تعامل با حوزه ها علمیه و مراجع مناسب نبود، برخی مواقع این ضعف ارتباط با نخبگان دانشگاهی نیز وجود داشت.


این عضو مجمع نمایندگان با بیان این که دولت نباید به برخی حواشی می پرداخت، ابراز کرد: در بعضی مواقع جنجال آفرینی هایی صورت گرفت که صحیح نبود؛ وعده هایی که دادند عملی نشد و برخی موازی کاری ها و بی تدبیری ها مشکل ساز بود.


حجت الاسلام رضوانی نسب تصمیمات و تغییرات ناگهانی و خلق الساعه را بسیار مضر دانست و گفت: تغییر عجولانه برخی مدیریت ها به ویژه در سطح وزیر به کشور ضربه می زند./928/ت301/ج

ارسال نظرات