۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۷۷۵۶۰
استاد حوزه علمیه:

ترک گناه بهترین عمل در ماه مبارک رمضان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که بهترین عمل در ماه مبارک رمضان، ترک گناه است، گفت: یکی از اصلی ترین اثرات روزه تقویت اراده در راه مبارزه با هواهای نفسانی است.
استاد حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدمرتضی صالحی خوانساری، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در جمع نمازگزاران و کارکنان اداره کل ثبت اسناد و مدارک این استان، با اشاره به این که اگر مدیران اصلاح شوند، بخش اعظم جامعه اصلاح می شود، اظهار داشت: کار شما ثبت اسناد است به طوری که سندیت پیدا می کنند و محکمه پسند می شوند.
 
وی با بیان این که روزه هم به نام انسان ثبت شده است، افزود: بهترین عمل در ماه مبارک رمضان، ترک گناه است.
 
استاد حوزه علمیه قم جایگاه روزه را در تمام ادیان آسمانی یادآور شد و گفت: یکی از اصلی ترین اثرات روزه تقویت اراده در راه مبارزه با هواهای نفسانی است.

این مسؤول پاداش روزه را بهشت برین و ورود به نعمت الهی توصیف کرد و گفت: روزه تقویت اراده را در پی دارد و این خود سبب می شود تا انسان کنترل اعضای خود را در دست بگیرد و به رفتار خداپسندانه روی آورد.

حجت الاسلام صالحی افزود: انسان روزه دار با تفکر در عمق عبادات به دنبال کسب کمال واقعی در تبعیت از دستورات الهی است و این دستورات به نفع دنیا و آخرت انسان است.

این معلم اخلاق تکرار و استمرار عبادت را زمینه ساز سوق دادن فرد به سمت تفکر در عمق عبادات توصیف کرد و اظهار داشت: آن چه در ماه رمضان به عنوان یک حقیقت انکارناپذیر مطرح است وارستگی بشر از تعلقات دنیا است.
 
وی ادامه داد: ماه رمضان تنها ماهی است که نام آن در قرآن ذکر شده و این ماه با فضیلت‌ترین و با برکت‌ترین ماه سال به شمار می‌رود، چرا که در این ماه، خداوند متعال درهای رحمت خویش را بر مسلمانان می‌گشاید و از اهمیت‌های ماه مبارک رمضان نزول قرآن، کلام پروردگار و بزرگ‌ترین معجزه رسول اکرم(ص) است.
 
با بیان این که سعادت، عزت و برنامه زندگی انسان‌ها در قرآن کریم قرار داده شده و بیشتر مشکلات جامعه در بی‌توجهی به قرآن نهفته است، تصریح کرد: امید است با تدبر و تفکر در آیات قرآن و توجه به معنا و تفسیر آن به خصوص در این ماه پر خیر و برکت و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، تمام مشکلات جامعه حل شود./9457/پ203/ب
ارسال نظرات